سلامت نیوز : رییس اداره سالمندان مركز سلامت خانواده و جمعیت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی گفت: امسال شیوه های تشویقی جذب سالمندان برای استفاده از خدمات بهداشتی این اداره، بكارگرفته می شود.
 
پریسا طاهری در گفت و گو با ایرنا بدون اشاره به جزئیات این شیوه های تشویقی افزود: جزئیات اجرای این شیوه ها پس از نتیجه گیری نهایی كارشناسان مربوطه اعلام خواهد شد اما این تشویق ها بیشتر بصورت معنوی است.
وی اظهار داشت: درصورت دریافت بودجه، تشویق های مادی نیز برای جذب سالمندان در جهت استفاده از خدمات بهداشتی ارائه می شود.
رییس اداره سالمندان وزارت بهداشت خاطرنشان كرد: خدمات بهداشتی سالمندان در قالب اجرای طرح مراقبت های ادغام یافته از سال 86 برای آنان در سراسر كشور اجرا می شود.
طاهری گفت: به رغم دسترسی آسان به سالمندان در روستاها برای ارایه خدمات به دلیل رابطه نزدیك بهورز با آنان، میزان پوشش این طرح برای سالمندان شهری، اندك است.
وی تاكید كرد: دسترسی به سالمندان در شهرها دشوار است؛ بنابراین امكان دسترسی به خدمات بهداشتی سالمندان در روستاها بیشتر از شهرها است.
رییس اداره سالمندان وزارت بهداشت افزود: امسال با اجرای شیوه های تشویقی و همچنین استفاده از فیلم های آموزشی و جلب مشاركت صدا و سیما ، سالمندان شهری بیشتری را به سوی استفاده از خدمات بهداشتی این اداره سوق می دهیم.
طاهری خاطرنشان كرد: برخی سالمندان شهری برای دریافت خدمات بهداشتی به مراكز خصوصی درمانی مراجعه می كنند و از خدمات طرح مراقبت های ادغام یافته محروم می مانند؛ بنابراین باید اطلاع رسانی وسیعی در این زمینه انجام شود.
به گفته وی، در اجرای طرح مراقبت های ادغام یافته، وضعیت سلامتی و بیماری های شایع سالمندان هنگام مراجعه به مراكز بهداشتی، معاینه و ارزیابی می شود و درصورت نیاز به متخصص، به سطوح بالاتر ارجاع داده می شوند.
رییس اداره سالمندان وزارت بهداشت، بیماری های قلبی و عروقی،‌ فشارخون، اختلالات تغذیه ای، اختلالات بینایی و شنوایی، دیابت، دمانس -زوال عقل- ، اختلال خواب و افسردگی، بی اختیاری ادراری، پوكی استخوان، سقوط و عدم تعادل را از بیماری های شایع در بین سالمندان بیان كرد كه در اجرای طرح مراقبت های ادغام یافته، ارزیابی می شوند.
طاهری یادآور شد: طرح مراقبت های ادغام یافته برای سالمندان از سال 86 در 47 دانشگاه علوم پزشكی كشور اجرا می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha