سه‌شنبه ۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۶
کد خبر: 265568

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: بعدازظهر امروز سامانه بارشی از غرب و شمال غرب وارد کشور می شود که ابتدا این مناطق را تحت تاثیر قرار می دهد سپس به سایر مناطق کشور کشیده می شود.

ورود سامانه بارشی به کشور

سلامت نیوز:کارشناس سازمان هواشناسی گفت: بعدازظهر امروز سامانه بارشی از غرب و شمال غرب وارد کشور می شود که ابتدا این مناطق را تحت تاثیر قرار می دهد سپس به سایر مناطق کشور کشیده می شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا،کبری رفیعی روز سه شنبه  افزود:امروز صبح در مناطقی از شمال شرق بارش پراکنده رخ می دهد و با ورود سامانه بارشی جدید به کشور ابتدا مناطق غرب و شمال غرب را تحت تاثیر قرار می دهد سپس دامنه های البرز مرکزی و زاگرس جنوبی را دربر می گیرد.

وی اظهار داشت: فردا و پس فردا سامانه بارشی در بیشتر مناطق کشور بارش به همراه خواهد داشت و شدت بارش ها روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در استان های کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، چهارمحال و بختیاری ، کهگیلویه و بویراحمد، جنوب و غرب فارس ، شمال خوزستان و بوشهر خواهد بود.

کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: در این استان ها آبگرفتگی معابر عمومی و احتمال سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه ها وجود دارد.

وی افزود: همچنین امروز در شرق کشور وزش باد شدید رخ می دهد که خیزش گرد و خاک را به همراه خواهد داشت، همچنین اواخر وقت امروز برای برخی از مناطق غرب و جنوب غرب نیز وزش باد شدید پیش بینی شده که در این مناطق نیز خیزش گرد و خاک خواهد داشت.

رفیعی گفت: امروز در مناطق مرکزی ، شرق خلیج فارس ، تنگه هرمز و دریای عمان مواج خواهد بود و فردا شمال خلیج فارس این شرایط را خواهد داشت.
وضعیت هوای تهران/ گرمترین و سردترین نقاط کشور


کارشناس سازمان هواشناسی افزود: امروز هوای تهران کمی ابری همراه با وزش باد خواهد بود که در بعدازظهر افزایش ابر و احتمال بارش پراکنده وجود دارد، فردا نیز تهران بارانی خواهد بود، بیشینه دمای امروز پایتخت 14 درجه و کمینه دما فردا صبح 5 درجه خواهد شد.

رفیعی گفت: بندرعباس با 28 درجه بالای صفر و اهواز 24 درجه بالای صفر گرمترین و شهرکرد با دمای منفی 12 ، زنجان منفی 6 و همدان ، اردبیل و ارومیه منفی 5 به ترتیب سردترین نقاط کشور در 24 ساعت گذشته بودند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha