سه‌شنبه ۳۰ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۱:۴۹
کد خبر: 26561
سلامت‌نیوز: یك متخصص اطفال گفت: پروبیوتیك، دارویی ضد‌‌ آنتی‌بیوتیك است كه ماده مؤثر آن در داخل روده فرد سالم موجب تكثیر میكروب‌های كمك‌كننده به بدن می‌شود و این ماده برای درمان اسهال طولانی‌مدت كودكان مفید است.

منصور بهرامی در گفتگو با فارس اظهار داشت: پروبیوتیك ماده‌ای است ضد‌‌ آنتی‌بیوتیك است. ماده مؤثر این دارو در داخل روده فرد سالم موجب تكثیر میكروب‌های كمك‌كننده به بدن می‌شود.

وی گفت: پروبیوتیك در بازار دارویی كشور با نام «پروتكسین» یافت می‌شود، این ماده ویتامین k می‌سازد و محیط روده را برای دفع، جذب و سلامت مخاط روده آماده می‌كند ضمن اینكه این دارو برای سلامتی كودكان بسیار مفید است.

این متخصص اطفال با بیان اینكه آنتی‌بیوتیك‌ها، میكروب‌های مفید و مضر را با هم از بین می‌برند، افزود: پروبیوتیك میكروب‌های مفید را شناسایی و تكثیر می‌كند؛ این ماده مفید برای درمان اسهال طولانی‌مدت در بزرگسالان و كودكان مفید است ضمن اینكه این ماده به بعضی از مواد غذایی نظیر ماست، پنیر و شیر اضافه شده است.

بهرامی مصرف آنتی‌بیوتیك را موجب اسهال دانست و گفت: این مسئله میكروب‌های مفید را از بدن خارج می‌كند؛ از این رو خانواده‌هایی كه مجبورند به كودك خود آنتی‌بیوتیك بدهند، در كنار این دارو به كودك خود و با مشورت پزشك، پروبیوتیك بدهند.

وی بیان كرد: میكروب‌های مفید، در سالم بودن روده‌ها و دفاع بدن در برابر میكروب‌های مضر، نقش مهمی را ایفا می‌كنند و از این رو پروبیوتیك سیستم دفاعی بدن را تقویت می‌كند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha