مدیر‌کل حفاظت محیط زیست استان خوزستان گفت: تالاب هور‌العظیم بعد از یک دوره ۲۵ ساله شاهد یکی از کم‌نظیرترین سال‌های آبگیری است.

وضعیت آبگیری تالاب هور‌العظیم کم‌نظیر است

سلامت نیوز: مدیر‌کل حفاظت محیط زیست استان خوزستان گفت: تالاب هور‌العظیم بعد از یک دوره ۲۵ ساله شاهد یکی از کم‌نظیرترین سال‌های آبگیری است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آنا، احمدرضا لاهیجان‌زاده  در خصوص وضعیت تالاب هورالعظیم اظهار کرد: امسال یکی از کم‌نظیرترین سال‌های آبگیری تالاب بوده و تصاویر ماهواره‌ای شدت آبگیری را مشابه سال ۷۲ و ۷۳ نشان می‌دهدو بیانگر وضعیت عالی ما در این خصوص است.

مدیر‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان با بیان این‌که بعد از یک دوره ۲۵ ساله ما مجدداً شاهد این میزان آبگیری در بخش ایران و عراق بودیم به میزان بارش‌های حوزه آبریز کرخه اشاره کرد و افزود: راه‌سازی آب از سد کرخه بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ متر مکعب در ثانیه در حال انجام است.

وی با بیان این‌که در حال حاضر ۲۵۰ مترمکعب در ثانیه آب وارد عراق می‌شود، ادامه داد: طی دو ماه گذشته نزدیک به ۳۰۰ میلیون مترمکعب آب فقط وارد بخش عراقی هورالعظیم شده است.

لاهیجان‌زاده تصریح کرد: انتقال این حجم آب به بخش عراقی هورالعظیم بدان معنی است که گنجایش ذخیره آب ما پر شده و دیگر توانایی حفظ آن را نداشتیم و به همین خاطر از سر‌ریز دریچه‌ها اجازه تخلیه داده شد و بخش عراقی هم امسال آبگیری خوبی داشت.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha