سه‌شنبه ۳۰ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۲:۰۲
کد خبر: 26564
سلامت‌نیوز: پزشكان می‌گویند مصرف داروهای مسكن مثل آسپرین و ایبوبروفن می‌تواند تا 50 درصد خطر ابتلا به سرطان روده و راست روده را كاهش دهد.

به گزارش ایسنا، این پزشكان تاكید دارند كه مصرف روزانه دوز اندکی از آسپرین خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ را در افراد كاهش می‌دهد و آثار سودمند آسپرین حتی پس از قطع مصرف این دارو هم ادامه پیدا می‌كند.

به گزارش سایت اینترنتی تاپ‌نیوز، آسپرین با از بین بردن سلول‌های جنینی ناقص در روده بزرگ قبل از تكثیر آنها، از تبدیل شدن این سلول‌های ناقص به بافت سرطانی پیشگیری می كنند.

دكتر الیزابت روتر از انستیتو ملی سرطان در آمریكا در این رابطه اظهار داشت: مصرف روزانه آسپرین ممكن است در كاهش احتمال ابتلا به سرطان روده بزرگ در افراد معمولی هم موثر باشد.

در آزمایشات قبلی نیز اثرات مفید و موثر مصرف آسپرین در پیشگیری از خطر حمله قلبی و مغزی و تاثیر مثبت آن در كنترل درد نشان داده شده است. پزشكان همچنین در مطالعات پیشین خود دریافته بودند كه آسپرین در پیشگیری از خطر بروز سرطان پانكراس، سینه و پروستات نقش مفیدی دارد.

بنا براین گزارش، سرطان‌های ناحیه روده بزرگ و راست روده موسوم به سرطان‌های كولوركتال، دومین عامل مرگ و میر ناشی از سرطان در آمریكا و اروپا هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha