ده‌ها مرد مسلح 17خودروی حامل مواد‌مخدر را اسکورت می‌کردند؛ مبدأشان افغانستان بود و مقصدشان مهرستان در سیستان و بلوچستان.

جنگ تمام‌عیار با کاروان قاچاقچیان

سلامت نیوز:ده‌ها مرد مسلح 17خودروی حامل مواد‌مخدر را اسکورت می‌کردند؛ مبدأشان افغانستان بود و مقصدشان مهرستان در سیستان و بلوچستان.

آنها قصد داشتند با استفاده از تاریکی شب از مسیری سخت‌گذر و کوهستانی 8تن مواد‌مخدر را عبور دهند، اما در کمین پلیس گرفتار شدند و پس از 8ساعت جنگ تمام‌عیار بین یگان تکاوری و قاچاقچیان، 39نفر از آنها دستگیر شدند و بزرگ‌ترین محموله مواد‌مخدر در سال‌های اخیر کشف شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه  همشهری، عصر روز دوشنبه به مأموران انتظامی شهرستان مهرستان واقع در استان سیستان و بلوچستان خبر رسید قاچاقچیان حرفه‌ای مواد‌مخدر محموله سنگینی را از مرزها عبور داده و قصد دارند آن را به این شهرستان منتقل کنند. شواهد نشان می‌داد این محموله سنگین شامل انواع مواد‌مخدر است و ده‌ها مرد مسلح آن را اسکورت می‌کنند. از همان زمان بود که تیم‌های ویژه‌ای از یگان تکاوری و پلیس مبارزه با مواد‌مخدر راهی منطقه شدند.

محلی که قرار بود کاروان قاچاقچیان از آنجا عبور کند، منطقه‌ای کوهستانی و سخت‌گذر است که در نزدیکی مهرستان واقع شده است. تکاوران پلیس در نزدیکی شهر کمین کردند و منتظر قاچاقچیان شدند.

ساعتی بعد در حالی ‌که هوا تاریک شده بود قاچاقچیان وارد کمین پلیس شدند. کاروان شامل بیش از 30دستگاه خودرو بود که در هرکدام چندین مرد مسلح حضور داشتند. همه اطلاعات منطقه عملیاتی لحظه‌به‌لحظه به مرکز فرماندهی در زاهدان گزارش می‌شد تا اینکه با ورود همه کاروان به کمین دستور حمله صادر شد.

قاچاقچیان فکر همه‌‌چیز را کرده بودند، جز کمین پلیس. آنها که غافلگیر شده بودند تلاش کردند راهی را که آمده‌اند برگردند اما تلاش‌شان بی‌فایده بود و همه راه‌ها از سوی پلیس مسدود شده بود. در این شرایط درگیری تمام‌عیاری بین مأموران و قاچاقچیان درگرفت. با اینکه منطقه در کنترل کامل پلیس بود اما تاریکی شب کار را برای آنها دشوار کرده بود.

از سویی مأموران نمی‌خواستند اجازه دهند درگیری به شهر کشیده شود. تا ساعت‌ها صدای تبادل آتش بین طرفین درگیر منطقه را پر کرده بود و این درگیری 8ساعت ادامه داشت تا اینکه ساعت 4صبح با پایان تیراندازی‌ها آرامش در منطقه حکمفرما شد.» سردار محمد قنبری، فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان در این‌باره  «درگیری با قاچاقچیان از ساعت8 شب آغاز شد.

آنها مجهز به سلاح‌های نیمه‌سنگین مثل تیربار بودند. با اینکه گرفتار‌کردن قاچاقچیان برایمان اهمیت داشت اما حفظ جان نیروها در اولویت بود. به همین دلیل درگیری با درایت پیش رفت و تا ساعت4 صبح ادامه یافت. منطقه در کنترل کامل پلیس بود و عملیات با اقتدار ادامه داشت. هرچند تعدادی از قاچاقچیان توانستند در تاریکی شب متواری شوند اما در نهایت 39نفر از قاچاقچیان دستگیر شدند.»

سردار قنبری ادامه می‌دهد: «با دستگیری قاچاقچیان مرحله بعدی عملیات که پاکسازی بود آغاز شد. همکارانم در محل درگیری 17دستگاه خودرو که حامل 8تن و 100کیلوگرم تریاک، هروئین و حشیش بود کشف کردند و معلوم شد در درگیری 2نفر از قاچاقچیان مسلح نیز به هلاکت رسیده‌اند. همچنین در عملیات پاکسازی مقدار زیادی اسلحه و مهمات کشف شد و شواهد نشان می‌داد در این درگیری ده‌ها مرد مسلح برابر پلیس قرار گرفته بودند و کاروان قاچاق را اسکورت می‌کردند که خوشبختانه 39نفر از آنها دستگیر شدند و تلاش‌ها برای دستگیری سایر اشرار مسلح و افراد مرتبط با این باند قاچاق ادامه دارد.»

آنطور که سردار قنبری می‌گوید این مهم‌ترین کشف مواد‌مخدر پلیس در یک‌سال اخیر است؛ «محموله کشف‌شده چشمگیر و سنگین‌ترین محموله مواد‌مخدر در سال‌جاری است که با اقتدار و هوشیاری پلیس کشف شد. نکته مهم در این عملیات این است که خوشبختانه نه‌تنها پلیس هیچ تلفات و مجروحی نداشت، حتی به تجهیزات و خودروهای پلیس نیز آسیبی وارد نشد که این نشان‌دهنده اقتدار پلیس و عزم جدی برای مبارزه با مواد‌مخدر است.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha