دبیر انجمن مکمل‌های دارویی با بیان اینکه نوسانات ارزی مشکلاتی را برای صنعت داروی گیاهی ایجاد کرده خواستار حمایت دولت از این صنعت شد.

مهم‌ترین چالش‌های پیش روی صنعت تولید داروهای گیاهی

سلامت نیوز:دبیر انجمن مکمل‌های دارویی با بیان اینکه نوسانات ارزی مشکلاتی را برای صنعت داروی گیاهی ایجاد کرده خواستار حمایت دولت از این صنعت شد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از  فارس، جعفر میرفخرایی دبیر انجمن مکمل‌های دارویی و فراورده‌های گیاهی در همایش توامندی‌های صنعت داروسازی در چهل سالگی انقلاب گفت: بیش از ۲۲۰ تولید کننده در صنعت داروهای گیاهی فعال هستند و این صنعت به چشم‌داشت مسوولان نیاز دارد.

دبیر انجمن مکمل‌های دارویی گفت: نقدینگی یکی از مشکلات این صنعت بوده و بیمه‌ها و تامین کننده مواد اولیه نیز مشکلاتی وجود دارد، مشکلات ارزی این حوزه فروش نقد فروشندگان در این حوزه باعث سو استفاده آنها شده است.

وی گفت: مواد بسته بندی به صورت نقد به دست تولید کنندگان می‌رسد و مشکلاتی را به وجود آورده است، شرکت‌های تولید کننده که مقدار زیادی الکل مصرف می‌کنند ناگهان با افزایش قیمت الکل مواجه شدند، به طوری‌که قیمت از ۲۶۰۰ به ۱۲۰۰۰ تومان افزایش یافت.

وی افزود: شرکت‌های پخش سراسری وقتی پس از انقلاب برای رساندن دارو و عدالت در توزیع پس از انقلاب ایجاد شد، حدود ۳۰۰۰ پروانه ساخت فراورده‌های طبیعی و سنتی صادر شده است و زمانی که تولید کننده به پخش مراجعه می‌کند به وی اعلام می‌کنند در صورتی که ۵۰۰ میلیون فروش داشته باشید با شما قرارداد می‌بندیم.

میرفخرایی تصریح کرد: اداره دارو فارغ‌التحصلان جوان را به کار می‌گیرد و آموزش می‌بینند، سازمان امور اداری طوری برنامه بریزد که از این افراد استفاده شود و شاهد شکوفایی بیشتر این حوزه باشیم.

وی گفت: عدم وجود اعتبارات دراز مدت با بهره کم برای تامین نقدینگی یکی از مواردی است که باید برای حمایت از تولید به آن توجه کرد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha