مدیرکل دفترخدمات عمومی سازمان بیمه سلامت گفت: برای اولین بار پس از شش سال از عمر برنامه پزشک خانواده شهری در2 استان فارس و مازندران، علی رغم تمامی مشکلات مالی کشور و کسری اعتباری سازمان، پرداختی‌های بیمه سلامت به پزشکان خانواده این دو استان به روز شده است.

وضعیت پرداخت مطالبات پزشکان خانواده از سوی سازمان بیمه سلامت

سلامت نیوز:مدیرکل دفترخدمات عمومی سازمان بیمه سلامت گفت: برای اولین بار پس از شش سال از عمر برنامه پزشک خانواده شهری در2 استان فارس و مازندران، علی رغم تمامی مشکلات مالی کشور و کسری اعتباری سازمان، پرداختی‌های بیمه سلامت به پزشکان خانواده این دو استان به روز شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، محمدرضا میرزایی با اشاره به اینکه توجه به خدمات سطح یک باید با هدف کاهش هزینه‌های خدمات سطح 2 و 3 بیشتر مورد توجه قرار گیرد، گفت: پرداخت‌های سازمان بیمه سلامت برای اولین بار پس از شش سال از عمر پزشک خانواده در 2 استان فارس و مازندران علی رغم تمامی مشکلات مالی در کشور و کسری اعتباری سازمان بیمه سلامت، به روز شده است.

وی با بیان اینکه پرداختی‌ها در سازمان بیمه سلامت در خصوص پزشک خانواده به روز شده است، افزود: در دو استان فارس و مازندران مطالبات پزشکان خانواده برای 9 ماهه اول سال جاری تسویه کامل است، ضمن اینکه 80 درصد مطالبات دی ماه نیز واریز شده و برای بهمن ماه هم 80 درصد مطالبات تا اواخر اسفند پرداخت می‌شود.

مدیرکل دفترخدمات عمومی سازمان بیمه سلامت، با تاکید بر اینکه خوشبختانه پزشکان عمومی در این دو استان به تنگناهای مالی سازمان آشنا هستند، تصریح کرد: اما با توجه به اعتقادات مسئولان سازمان بیمه سلامت به اجرای دقیق پزشک خانواده، خوشبختانه پرداخت‌ها به روز شده است.

میرزایی با اشاره به اینکه در سال جاری برآورد هزینه‌ها در دو استان فارس و مازندران حدود 163 میلیارد تومان است، افزود: از این میزان 117 میلیارد تومان سهم استان فارس و 46 میلیارد تومان سهم استان مازندران است. البته از سهم استان فارس حدود 75 میلیارد تومان و برای استان مازندران حدود 30 میلیارد تومان پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه سازمان بیمه سلامت در پرداخت مطالبات پزشکان خانواده شهری در بهترین شرایط ممکن قرار دارد، گفت: از اجرای برنامه پزشک خانواده روستایی 13 سال زمان می‌گذرد، درحال حاضر جمعیت کل روستایی، عشایری و شهرهای کمتر از 20 هزار نفر حدود 28 میلیون و 700 هزارنفر است که از این تعداد حدود 21 میلیون نفر بیمه شده روستایی، 7 میلیون نفر شهرهای زیر 20 هزار نفر و حدود 580 هزار نفر عشایر هستند.

بنابر اعلام روابط عمومی سازمان بیمه سلامت، میرزایی با تاکید بر اینکه در سال جاری 2 هزار و 800 میلیارد تومان برای پوشش 12 خدمت جمعیت روستایی اعتبار تخصیص یافته است، افزود: از این میزان هزار و 400 میلیارد تومان سهم سازمان و هزار و 400 میلیارد تومان سهم وزارت بهداشت است. البته وزارت بهداشت از سهم خود 861 میلیارد تومان از محل یک درصد ارزش افزوده را پرداخت کرده است. سازمان بیمه سلامت نیز از سهم خود 890 میلیارد تومان را پرداخت کرده است. همچنین  مطالبات شش ماه اول سال جاری روستایی برای تمامی پزشکان و ماماها تسویه شده است.

مدیرکل دفترخدمات عمومی سازمان بیمه سلامت، با اشاره به اینکه مطالبات 80 درصد علی الحساب آذرماه نیز پرداخت شده است، افزود: البته 80 درصد مطالبات علی الحساب دی ماه هم تا چند روز آینده پرداخت می‌شود. ضمن اینکه پرداختی‌ها برای پزشکان و ماماها در روستاها تا بهمن ماه 70 درصد مطالبات پرداخت شده است. بنابراین برای 30 درصد باقی مانده در شش ماه اول سال برای تمامی کشور تسویه شده و ان شاءالله در طی روزهای آینده بتوانیم 3 ماهه سوم را نیز تسویه کنیم.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha