سه‌شنبه ۳۰ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۳:۰۴
سلامت نیوز : رئیس انجمن بیهوشی و مراقبتهای ویژه ایران با عنوان این مطلب که عفونت در بخشهای آی سی یو بیمارستانهای کشور 300 برابر آمارهای جهانی است، گفت: عفونت در بخشهای ویژه بیمارستانها بیداد می کند.
دکتر محمدمهدی قیامت در گفتگو با مهر اظهارداشت: عفونت در بخشهای ویژه بیمارستانی علاوه بر اینکه سلامت بیماران بستری در این بخشها را تهدید می کند، موجب می شود که هزینه های اقتصاد درمان کشور نیز افزایش یابد.

وی در توضیح این مطلب افزود: بروز عفونت در بخشهای آی سی یو باعث مصرف بی رویه آنتی بیوتیکهای گران قیمت می شود.

قیامت تاکید کرد: بررسیها و گزارشها نشان می دهد که بیشترین هزینه ناشی از مصرف دارویی در کشور مربوط به آنتی بیوتیکهاست که متاسفانه بی رویه و نادرست استفاده می شود.

رئیس ششمین کنگره بین المللی مراقبتهای ویژه پزشکی با اشاره به تشکیل کمیته کنترل عفونت در بیمارستانها، افزود: اقدامات و فعالیتهای این کمیته خیلی محدود است.

به گفته قیامت، بروز عفونت در بخشهای آی سی یو یکی از معضلاتی است که موجب مرگ و میر بیماران می شود.

وی با اعلام اینکه نوع عفونتها در هر کشوری متفاوت است، افزود: متاسفانه عفونتهایی که در بخشهای آی سی یو بیمارستانهای کشور بروز می کند از نوع خطرناک و کشنده است.

رئیس انجمن بیهوشی و مراقبتهای ویژه ایران از پرسنل بیمارستانها که در ارتباط مستقیم با بیماران بستری در بخشهای آی سی یو هستند، به عنوان یکی از فاکتورهای انتقال عفونت به بیماران نام برد.

وی با اشاره به اینکه ششمین کنگره بین المللی مراقبتهای ویژه پزشکی از هفتم تا نهم اردیبهشت ماه 90 در پژوهشگاه نیرو برگزار می شود، افزود: برگزاری 10 تا 12 کارگاه آموزشی و ارائه آخرین تکنیکهای دنیا در سال 2011 در زمینه احیاء بیماران قلبی ریوی از ویژگیهای این کنگره است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha