سه‌شنبه ۳۰ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۳:۰۵
کد خبر: 26584
سلامت نیوز : انحراف و تنبلی چشم كودكان از جمله بیماریهایی هستند كه در صورت بی‌توجهی والدین و عدم درمان مناسب در سالهای اول زندگی كودك می‌توانند مشكلات بینایی شدیدتری برای وی در سنین بالاتر ایجاد كنند.

به گزارش ایسنا، دكتر علی میرزاجانی عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشكی تهران با بیان این مطلب اظهار داشت: علی‌رغم اجرای طرح غربالگری بینایی سنجی برای كودكان قبل از ورود به دبستان، یكی از مهمترین عللی كه باعث می‌شود شاهد عدم درمان انحرافات و تنبلی چشم در كودكان در دوران تحصیل در مدرسه باشیم، بی‌توجهی والدین به اهمیت و نقش درمان در سالهای اولیه زندگی كودك و عدم پیگیری لازم جهت درمان كامل این بیماریهاست.

وی سالهای اولیه زندگی كودك را در نتیجه بخش بودن درمان انحرافات و تنبلی چشم بسیار حیاتی عنوان كرد و افزود: درمان انحرافات و تنبلی چشم می‌بایست در اسرع وقت و بلافاصله پس از تشخیص در كودكان آغاز شود و به تعویق انداختن درمان برای كودكان برای هر یكسال، شانس بهبودی كامل آنها را در آینده كمتر خواهد كرد.

دكتر میرزاجانی یكی از راههای درمان نارسایی‌های بینایی در كودكان را استفاده از عینك مناسب عنوان كرد و به خانواده‌هایی كه تمایل به استفاده از عینك برای كودكان خود ندارند تاكید كرد: والدین لازم است با صبوری در ارتباط با درمان فرزندان خود از ایجاد مشكلات و خطرات شدیدتر بینایی برای كودكان در آینده جلوگیری كنند و بدین شكل سلامت بینایی و دید طبیعی برای تمام عموم كودك را تضمین كنند.

وی همچنین به برگزاری چهاردهمین كنگره سراسری اپتومتری ایران از 18 تا 20 خرداد ماه اشاره كرد و افزود: در جریان این كنگره سراسری، آخرین دستاوردها در زمینه تشخیص و درمان انحرافات و تنبلی چشم كودكان مورد بحث و بررسی اندیشمندان و اساتید دانشگاههای سراسر كشور قرار خواهد گرفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha