سه‌شنبه ۳۰ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۳:۱۰
کد خبر: 26587

رییس جامعه متخصصین داخلی گفت: مصرف سبزی‌های ضد عفونی نشده باعث ابتلا به بیماری‌های روده‌ای می‌شود و خوردن كاهوی نشسته و ضدعفونی نشده موجب بیماریهای انگلی می‌شود.

سلامت نیوز : رییس جامعه متخصصین داخلی گفت: مصرف سبزی‌های ضد عفونی نشده باعث ابتلا به بیماری‌های روده‌ای می‌شود و خوردن كاهوی نشسته و ضدعفونی نشده موجب بیماریهای انگلی می‌شود.

دكتر ایرج خسرونیا در گفت‌وگو با  ایسنا، افزود: پوست هندوانه‌ها به علت پرورش یافتن روی زمین، آلوده است و باید پوست آنها را بشوییم چون زمانی كه آنها را با چاقو می‌بریم مقدار زیادی میكروب وارد هندوانه‌ می‌شود.

وی درباره نحوه شستن میوه‌ها گفت: با توجه به چرب بودن كودها، تخم انگل‌هایی كه به كاهو، هندوانه و خیار می‌چسبند با آب از بین نمی‌روند بنابراین لازم است هنگام شست و شو علاوه بر آب، چند قطره مایع ظرفشویی به همراه مقداری كلر هم به آن‌ها اضافه كنیم البته خیار را باید با آب و مقداری كلر شست.

رییس جامعه متخصصین داخلی درباره مصرف چغاله بادام و گوجه سبز در فصل بهار اظهار كرد: افراد به علت افراط در خوردن میوه‌های نارس بویژه چغاله بادام یا گوجه سبز و نشستن آن‌ها پیش از مصرف دچار مشكلات گوارشی می‌شوند. میوه‌هایی مانند چغاله بادام و گوجه سبز را باید در حد كم خورد.

خسرونیا در پایان با اشاره به نحوه فروش این میوه‌ها گفت: دستفروشها این میوه‌ها را با آب آلوده می‌شویند یا از این نوع آب برای مرطوب نگه داشتن آن استفاده می‌كنند اما این كار احتمال رشد میكروبها را افزایش می‌دهد و زمینه ابتلا به بیماریهای روده‌ای، انگلی و دردهای معده را فراهم می‌كند كه این بیماری‌ها با تهوع و استفراغ همراه است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha