یکشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۹
کد خبر: 265897

اگر بتوانید علت ریزش مو را پیدا کنید به راحتی می توانید با روش های طبیعی و خانگی یا مصرف مکمل های مورد نیاز ریزش مویتان را درمان کنید.

درمان های طبیعی برای ریزش مو

سلامت نیوز: اگر بتوانید علت ریزش مو را پیدا کنید به راحتی می توانید با روش های طبیعی و خانگی یا مصرف مکمل های مورد نیاز ریزش مویتان را درمان کنید.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از سایت سیمرغ، ریزش مو ممکن است علت هورمونی داشته باشد یا در اثر کمبود ویتامین و مواد معدنی خاص ایجاد شود که با استفاده از روش های طبیعی به راحتی می توانید فولیکول های مو را تقویت کرده و به بهبود رشد مو کمک کنید.

درمان طبیعی ریزش مو با آب پیاز


گفته می شود گوگرد موجود در آب پیاز به رشد مو کمک می کند. تحقیقات زیادی در این زمینه وجود ندارد ولی در مطالعه ای کوچک روی افراد مبتلا به آلوپسی آریاتا که باعث ریزش مو می شود، انجام شد. نیمی از این  افراد روزی دو بار آب پیاز روی سرشان می کشیدند که بعد از دو هفته 74 درصد از این افراد شاهد رشد مجدد برخی از موهایشان بودند.


درمان طبیعی ریزش مو با آهن


این ماده مغذی حیاتی به خون سازی در بدن کمک می کند و سطح پایین آن موجب ریزش مو می شود. سعی کنید مقدار زیادی غذاهای حاوی آن مثل گوشت، ماهی، مرغ، توفو، کلم بروکلی و انواع سبزیجات را مصرف کنید. برای استفاده از مکمل های آهن حتما باید با پزشک مشورت شود.


درمان طبیعی ریزش مو با بیوتین Biotin


برخی از پزشکان بیوتین یا ویتامین ب 7 را برای ریزش مو تجویز می کنند که نتایج خوبی دارد و علاوه بر مو برای پوست هم مفید است. تخم مرغ، جوانه گندم و قارچ ها حاوی مقدار زیادی بیوتین هستند.


درمان طبیعی ریزش مو با روی

از آن جا که روی برای انجام بسیاری از فرایند های موجود در بدن ضروری است یکی از مهم ترین نقش های روی در بدن تقویت فولیکولهای مو است. بدن شما نمی تواند روی را ذخیره ند بنابراین باید در رژیم غذایی روزانه شما وجود داشته باشد.


درمان طبیعی ریزش مو با ساو پالمتو Saw Palmetto


Saw Palmetto از میوه درختی کوچک گرفته می شود که دارویی شگفت انگیز برای رشد مو است. برخی مطالعات نشان داده اند که از تجزیه هورمون مردانه تستوسترون پیشگیری کرده و در نتیجه از ریزش مو پیشگیری می کند.


درمان طبیعی ریزش مو با آروماتراپی


چوب صندل، اسطوخدوس، رزماری و روغن آویشن 100 سال است که برای ریزش مو استفاده می شوند و باعث افزایش رشد مو می گردند. می توانید این روغن ها را روی پوست سر کشیده و با حوله ای گرم سرتان را بپوشانید تا جذب شوند.


درمان طبیعی ریزش مو با سیلیکون


سطوح بالای این عنصر می تواند ریزش موو را کاهش دهد. انواع مختلف مکمل سیلیکون در بازار وجود دارد ولی نوع اسید آرئوسیلیکیک orthosilicic acid یا به اختصار OSA آن  توسط بدن جذب می شود.


درمان طبیعی ریزش مو با سلنیوم


برخی از مکمل های رشد مو حاوی مواد مغذی به نام سلنیوم هستند که می تواند با سمومی که به بدن آسیب می رسانند مقابله کند و به حفظ سلامت فولیکول ای مو به  شما کمک کند. البته مقدار زیاد سلنیوم اثر عکس داشته و باعث ریزش مو و مشکلات حافظه می شود.


درمان طبیعی ریزش مو با ملاتونین Melatonin


ملاتونین به عنوان هورمون خواب شناخته می شود ولی کرم های حاوی ملاتونین می تواند به بهبود رشد مو و کاهش ریزش مو کمک کنند.  در مطالعه ای که افراد به مدت 30 روز از مخلوط حاوی ملاتونین روی پوستشان استفاده کردند با کاهش ریزش مو روبرو شدند.  ملاتونین برای درمان شوره سر هم گزینه مناسبی است.


درمان طبیعی ریزش مو با روغن دانه کدو تنبل


مصرف روزانه کپسول های حاوی روغن دانه کدو تنبل به درمان ریزش مو کمک می کند. در مطالعه انجام شده مردانی که روزانه چهار کپسول pumpkinseed oil یا به اختصار PSO به مدت 6 ماه مصرف کردند مقدار موهایشان 40 درصد افزایش پیدا کرده بود. روغن دانه کدو تنبل هم از تجزیه تستوسترون پیشگیری می کند.


درمان طبیعی ریزش مو با چای سبز


عصاره ساخته شده از چای سبز می تواند به ریزش مو کمک کند. ترکیب EGCG موجود درد چای سبز به رشد مو کمک می کند. دانشمندان به مدت 6 ماه عصاره چای سبز را به موش هایی که دچار کچلی بودند، خوراندند و شاهد رشد موهای موش ها بودند البته مکمل چای سبز هنوز روی انسان آزمایش نشده است.


درمان طبیعی ریزش مو با پلاسمای غنی از پلاکت


پزشکان گاهی اوقات از تزیق پلاسمای غنی از پلاکت platelet-rich plasma یا به اختصار PRP که از خون خود فرد گرفته می شود، برای بهبود بعد از جراحی استفاده می کند. پی آی پی غنی از عوامل رشد است و به رشد مو کمک می کند. در آزمایشگاه مقدار از خون شما را گرفته و با استفاده از دستگاه سانتریفیوژ پلاسمای خون را جدا کرده و با تزریق در نقاط مختلف پوست سر به تقویت فولیکول های مو و رشد و تقویت تارهای مو کمک میکنند.


درمان طبیعی ریزش مو با اسید های آمینه


اسیدهای آمینه بلوک های ساختمانی پروتئین ها هستند که به عملکرد صحیح بدن کمک می کنند. برخی اسیدهای آمینه مانند سیستیئین و ال لیزین نقش ویژه ای در حفظ موهای سالم دارند. یازی به استفاد از این اسیدهای آمینه به صوت مکمل نیست و می توانید آن ها را از منابع غذایی مانند پنیر، ماهی، تخم مرغ، دانه ها، آجیل ها، غلات و گوشت به دست اورید.


مراقبت هوشمند از موها


در برخی موارد با تغییرات کوچک می توانید ریزش موی خود را کنترل کنید. شستشوی آرام موها، آرام برس کشیدن موها. محدود کردن مصرف اتو و فرکننده های مو که باعث تضعیف موها می شوند. ترک سیگار.


کنترل استرس

استرس در برخی موارد می تواند باعث ریزش مو شود. مدیتیشن، تنفس عمیق، تصاویر هدایت شونده، تمیرنات آرام و صحبت با مشاور و ورزش گزینه هایی عالی برای کنترل استرس هستند.

به یاد داشته باشید بهترین درمان برای ریزش مو بستگی به علت آن دارد بنابراین برای یافتن علت ریزش مویتان با پزشک مشورت کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha