سه‌شنبه ۳۰ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۳:۱۸
سلامت نیوز : روانپزشكان تاكید دارند كه به كار گرفتن روش‌های آرامش‌ بخش مثل مدیتیشن، رلكسیشن و مراقبه در كاهش درد و استرس بسیار موثر است.

به گزارش ایسنا، به گفته متخصصان دانشگاه منچستر، مراقبه و مدیتیشن می‌تواند راهكاری طبیعی برای تسكین درد بدون نیاز به مصرف دارو باشد.

این روانپزشكان نه تنها تاثیر و میزان اثربخشی مراقبه را در كاهش درد اندازه گیری كردند بلکه همچنین وجود فعل و انفعالاتی که در حین این تمرینات در مغز رخ می دهد را ثابت کردند.

به گزارش پایگاه اینترنتی فای‌لیوینگ، این متخصصان در آزمایشات خود یک تمرین مدیتیشن یک ساعت و نیمه را به مدت 4 روز برای 15 شركت كننده در نظر گرفتند. ضمن آن که این شرکت کنندگان در مدت انجام تمرینات توانستند بر کیفیت تنفس خود نیز متمرکز شوند. در نهایت معلوم شد كه این مراقبه و تمرکز می‌تواند تا 40 درصد از شدت درد در این افراد بكاهد. این متخصصان همچنین نشان دادند كه تنفس آهسته نیز احساس درد را کاهش خواهد داد.

بررسی عکس‌های مغناطیسی گرفته شده از فعالیت مغزی شرکت کنندگان در تمرینات مراقبه نشان داد كه فعالیت در محل چین خوردگی مغز موسوم به لب پیشانی که محل مهمی برای احساس درد در مغز است، پس از انجام تمرینات تمركزی کاهش یافته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha