خالقی: کالاهای استراتژیک و حیاتی سلامت‌محور به کشورهای همسایه و هم‌مرز با ایران قاچاق معکوس می‌شود

عضو کمیسیون بهداشت: آزمایشگاه‌ها به دلیل کمبود کیت‌های پزشکی دچار مشکل شده است

سلامت نیوز:خالقی: کالاهای استراتژیک و حیاتی سلامت‌محور به کشورهای همسایه و هم‌مرز با ایران قاچاق معکوس می‌شود

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پانا، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به کمبود کیت‌های پزشکی در کشور گفت بسیاری از آزمایشگاه‌های کشور به دلیل کمبود تجهیزات پزشکی دچار مشکل شده‌اند و وزارت بهداشت برای رفع کمبودها و پیشگیری از کاهش کیفیت خدمات آزمایشگاهی در تلاش است.

بشیر خالقی  درباره کمبود کیت‌های آزمایشگاهی و واردات تجهیزات پزشکی گفت: تجهیزات پزشکی از جمله کیت‌های تشخیص طبی، از طرق مختلفی به کشور وارد می‌شود اما نکته‌ای که وجود دارد این است که وزارت بهداشت باید نظارت کافی را بر استانداردبودن تجهیزات پزشکی داشته باشد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی درباره اظهارات رئیس انجمن دکترای علوم آزمایشگاهی مبنی بر قاچاق لوازم پزشکی و آزمایشگاهی از سوی کولبران اظهار کرد: نمی‌توان قاچاق تجهیزات پزشکی را انکار کرد. تحریم‌های اعمال شده، بدون‌شک تأثیرات سوء بسیاری را به بازار دارویی و تجهیزات پزشکی وارد کرده ‌و قاچاق نیز یکی از این موضوعات است و یکی از مسیرهایی که کیت‌های پزشکی می‌تواند به کشور وارد شود، کولبران هستند و باید برای آن چاره‌ای جدی اندیشید.

وی ابراز امیدواری کرد که با تشدید نظارت‌ها میزان قاچاق به‌خصوص در وسایلی که با سلامت مردم سروکار دارد، به حداقل برسد.

خالقی درباره جلوگیری از قاچاق کالاهای سلامت‌محور گفت: باید برخوردهای سختگیرانه‌‌ای از سوی نهادهای متولی صورت گیرد و استانداردهایی که برای واردات کالاهای سلامت‌محور وجود دارد باید پایش شود. البته ‌اکنون شاهد قاچاق معکوس کالاهای استراتژیک و حیاتی سلامت‌محور به کشورهای همسایه و هم‌مرز با ایران نیز هستیم که موجب شده صنعت و بازار دارو تحت‌الشعاع قرار گیرد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: وزارت بهداشت در تلاش است که کمبودهای حوزه سلامت به ویژه تجهیزات پزشکی را برطرف کند، گفت: اگر کیت و وسایل اولیه آزمایشگاهی در زمان مناسب به دست آزمایشگاه‌ها نرسد، حتما بر روی کیفیت خدمات تاثیر خواهد داشت اما تمام تلاش وزارت بهداشت این است که علاوه بر رفع کمبودها در حوزه سلامت، کیفیت خدمات را هم حفظ ‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha