سلامت نیوز : بیماران تالاسمی امروز با تجمع در مقابل مركز پزشكی خاص بنیاد امور بیماری‌های خاص نسبت به عدم تزریق خون توسط این مركز اعتراض كردند.

به گزارش فارس، تالاسمی از بیماری‌های ژنتیكی است كه بر اثر آن هموگلوبین ساختار طبیعی خود را از دست داده و قادر به اكسیژن‌رسانی مطلوب به اعضا بدن نیست یكی از انواع تالاسمی، نوع ماژور آن است كه برای مبتلایان به آن كم‌خونی تهدیدكننده حیات است و فرد به انتقال خون منظم و مراقبت‌های طبی فراوانی نیازمند می‌شود.

*خون تزریق نمی‌كنند، علت چیست؟

زهرای 40 ساله می‌گوید: بنیاد امور بیماری‌های خاص تاكنون خون مورد نیاز ما را تأمین می كرد اما امروز كه مراجعه كرده‌ایم به ما خون نمی‌زنند در حالی كه ما بیمار تالاسمی هستیم. می‌گویند می‌خواهند بخش بیماران تالاسمی را منحل كنند.

وی می‌افزاید: حدود 25 تا 30 مریض در حال حاضر در بنیاد امور بیماری‌های خاص تجمع كرده‌اند و باید به ما پاسخ دهند كه كجا باید خون تزریق كنیم.

احمد 50ساله نیز اظهار می‌دارد: قبلاً در بیمارستان هفت تیر خون تزریق می‌كردیم كه پس از آن ما را به این مركز ارجاع دادند اما اینجا هم خون تزریق نمی‌كنند و ما مانده‌ایم كه چه باید بكنیم متأسفانه داروخانه انجمن تالاسمی را هم بستند اما چرا دیگر تزریق خون را قطع كردند. باید یكی پاسخ دهد كه علت این كار چیست؟

*بنیاد بیماری‌های خاص بخش تالاسمی خود را تعطیل كرده است

محمدرضا مشهدی، مدیرعامل انجمن تالاسمی ایران در این زمینه می‌گوید: بنیاد بیماری‌های خاص بخش تالاسمی خود را تعطیل كرده است و دیگر فعالیت نمی‌كند و این موضوع باعث شده بیماران دچار سرگردانی شوند و بیماران را به سمت شرق یعنی مركز تهرانپارس و حكیمیه سوق می‌دهند.

وی افزود: بهانه آنها نداشتن بودجه است اما بیماران چندین سال است كه به این مركز در خیابان نجات الهی مراجعه می‌كردند. متأسفانه تعداد مراكز تالاسمی بزرگسال بنیاد امور بیماران خاص كم است و تعداد آن 3 مركز بیشتر نیست كه ظرفیت یكی از آنها پر است و در حال حاضر با این وجود بیماران ناگزیر هستند از جنوب و غرب تهران به شرق تهران بروند.

خبرنگار فارس برای بررسی علت این موضوع با مسئولان بنیاد امور بیماری‌های خاص تماس گرفت كه در نهایت یكی از مسئولان روابط عمومی بنیاد در پاسخ فقط به همین یك جمله بسنده كرد: «هیچ خبری از تجمع بیماران تالاسمی در مركز پزشكی خیابان نجات اللهی نیست».

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha