مدیر روابط عمومی معاونت بهداشت وزارت بهداشت از آغاز برنامه عملیاتی طرح سلامت نوروزی از بیستم اسفندماه خبر داد و گفت: رستوران های بین راهی، اماکن اقامتی ،تفرجگاه‌ها و پایانه های مسافربری تحت نظارت بیشتر بهداشتی قرار خواهد گرفت.

نظارت بر رستوران‌ها و اماکن اقامتی از ۲۰ اسفند تشدید می‌شود

سلامت نیوز:مدیر روابط عمومی معاونت بهداشت وزارت بهداشت از آغاز برنامه عملیاتی طرح سلامت نوروزی از بیستم اسفندماه خبر داد و گفت: رستوران های بین راهی، اماکن اقامتی ،تفرجگاه‌ها و پایانه های مسافربری تحت نظارت بیشتر بهداشتی قرار خواهد گرفت.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، حمید انصاری در ارتباط با تهیدات وزارت بهداشت در طرح سلامت نوروزی اظهارداشت : هدف از اجرای این برنامه حفظ و ارتقاء بهداشت مواد غذایی و اماکن در راستای سلامت مسافران نوروزی و شهروندان می باشد.

وی گفت: اولویت بازرسی های بهداشت محیط، مراکز و اماکن حساس ازجمله رستوران ها به ویژه رستوران های بین راهی ، اماکن اقامتی ،تفرجگاه ها و پایانه های مسافربری خواهد بود.

انصاری افزود :این برنامه از 20 اسفند ماه سالجاری تا 15 فروردین ماه 1398 با حضور فعال بازرسان بهداشت محیط دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور مجهز به تجهیزات پرتابل سنجش و نمونه برداری از آب، مواد غذایی و سطوح از 8 صبح تا 8 شب ( با توجه به موقعیت مکانی و زمانی تا ساعت 24 قابل تغییر می باشد) در ساعت های اداری و غیر اداری و روزهای تعطیل همراه با آنکال در ستاد معاونت های بهداشت بعد از ساعت تیم های کشیک تا 8 صبح روز بعد در سراسر کشور اجرا می گردد.

وی گفت: تعداد 3000 تیم بهداشت محیط در روزهای عادی ،تعداد 1000 تیم بهداشت محیط در روز های تعطیل و تعداد 450 تیم کشیک و انکال در این برنامه شرکت خواهند داشت.

انصاری مهمترین اهداف این برنامه را  کنترل و بازرسی بهداشت محیطی مراکز و اماکن حساس تعریف شده طبق دستورالعمل و برنامه عملیاتی ،کنترل و بازرسی بهداشت محیطی از مراکز و اماکن بین راهی ، کنترل و بازرسی از مراکز اقامتی و تفرج گاه ها و اماکن زیارتی ، کنترل و بازرسی بهداشت محیطی از مراکز عرضه دخانیات به ویژه قلیان طبق برنامه کنترل دخانیات ،کنترل و بازرسی بهداشت محیطی از سامانه های آبرسانی و کنترل کیفی مواد غذایی در سطح عرضه با اولویت سنجش توسط تجهیزات پرتابل اعلام کرد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha