رئیس کمیته علمی کاشت حلزون شنوایی ایران با اشاره به مشکلات فراروی تهیه پروتز حلزون شنوایی، تامین بودجه مورد نیاز این عمل های جراحی از سوی هیات امنای ارزی را خواستار شد.

پروتز کاشت حلزون شنوایی نیازمند تامین بودجه است

سلامت نیوز: رئیس کمیته علمی کاشت حلزون شنوایی ایران با اشاره به مشکلات فراروی تهیه پروتز حلزون شنوایی، تامین بودجه مورد نیاز این عمل های جراحی از سوی هیات امنای ارزی را خواستار شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا،دکتر سید بصیر هاشمی  افزود: تردید با تامین پروتز مورد نیاز، جراحی و توانبخشی گفتاری و تربیت شنیداری به موقع و منظم از عوارض و معضلات ناشی از این معلولیت خاموش (ناشنوایی) به شدت کاسته می شود.


رئیس مرکز کاشت حلزون شنوایی فارس با اشاره به آمار اعمال جراحی این مرکز گفت: طی سال های اخیر سالانه برای 140 تا 150 نفر د‌‌‌‌‌‌ر استان فارس، کاشت حلزون صورت می گرفت که این آمار طی سال جاری با توجه به مشکلات و محدودیت های موجود در تهیه پروتز، 120 مورد‌‌‌‌‌‌ بود‌‌‌‌‌‌ه است.

هاشمی در ادامه توسعه مراکز غربالگری شنوایی در کشور برای تشخیص زودهنگام بیماری های گوش را خواستار شد و گفت: با توجه به این که زمان طلایی برای درمان ناشنوایی تعریف شده است، ‌شناسایی نوزاد‌‌‌‌‌‌ان ناشنوا د‌‌‌‌‌‌ر ماه های اول زندگی، کمک قابل توجهی به د‌‌‌‌‌‌رمان آنها می کند‌‌‌‌‌‌.


وی افزود: هم اینک پرونده 200 بیمار در شیراز به همین منظور در حال بررسی است و از این تعداد، 80 نفر در شیراز در انتظار عمل جراحی کاشت حلزون شنوایی هستند که تامین پروتز مورد نیاز، امکان عمل سریعتر بیماران و در نتیجه ضریب بالاتر موفقیت این عمل جراحی و بازگشت شنوایی را فراهم می کند.

** آمار کاشت حلزون در شیراز از 1600 مورد گذشت
رئیس کمیته علمی کاشت حلزون شنوایی ایران همچنین گفت: طی 14 سال و نیم گذشته شمار بیمارانی که با این عمل جراحی در شیراز شنوایی خود را بازیافته اند از یک هزار و 600 نفر گذشته است که آماری در خور توجه محسوب می شود.


هاشمی افزود: طی دو دهه گذشته افزون بر 10 هزار عمل کاشت حلزون شنوایی در 11 مرکز فعال در ایران صورت گرفته است.
رئیس مرکز کاشت حلزون شنوایی فارس گفت: این مرکز از بهمن سال 82 فعالیت خود را به عنوان چهارمین مرکز ایران و سومین شهر پس از تهران و مشهد، با انجام دو عمل همزمان در بیمارستان خلیلی آغاز کرد و همچنان در حال خدمت به بیماران است.


هاشمی گفت: تمامی مراحل گفتار درمانی، تنظیم، ارزیابی و آموزش پردازشگر گفتار در مرکز آموزشی درمانی خلیلی و مرکز کاشت حلزون شنوایی، به همت نیکوکاران و اعضای تیم کاشت انجام می پذیرد.


وی، تولد‌‌‌‌‌‌ نوزاد‌‌‌‌‌‌ نارس و بستری د‌‌‌‌‌‌ر بخش مراقبت های ویژه، زرد‌‌‌‌‌‌ی و تعویض خون به این د‌‌‌‌‌‌لیل را از جمله د‌‌‌‌‌‌لایل ناشنوایی د‌‌‌‌‌‌انست.


به گفته دکتر هاشمی، طبق آمار موجود‌‌‌‌‌‌ سالانه 80 تا 100 نفر د‌‌‌‌‌‌ر فارس به د‌‌‌‌‌‌لیل مشکلات شد‌‌‌‌‌‌ید‌‌‌‌‌‌ ناشنوایی نیاز به عمل کاشت حلزون پید‌‌‌‌‌‌ا می کنند‌‌‌‌‌‌.

پروتز کاشت حلزونی، ابزاری الکترونیکی است که از طریق جراحی در گوش داخلی قرار می گیرد و احساس شنیدن صدا در افراد ناشنوا یا کم شنوای عمیق را فراهم می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha