سلامت نیوز : مطالعات و آزمایشات محققان نشان داده است كه سندرم متابولیك در گیاهخواران 36 درصد كمتر از غیر گیاهخواران شیوع دارد.

به گزارش فارس ، تحقیقات جدید انجام‌گرفته در دانشگاه "لوما لیندا نشان داد كه سندرم متابولیك در گیاهخواران 36 درصد كمتر از غیر گیاهخواران شیوع دارد،‌ سندرم متابولیك می‌تواند زمینه ابتلا به بیماری‌ها، حملات قلبی و دیابت را در افراد ایجاد كند بنابراین با توجه به اینكه سندرم متابولیك در گیاهخواران كمتر به چشم می‌خورد، احتمال ابتلا به حملات قلبی در آنها كمتر است.

سندروم متابولیك به عنوان علت ایجادكننده حداقل 3 عامل از پنج عامل خطر بیماری‌ها شناخته می‌شود‌ كه ‌این خطرات عبارت از فشار خون بالا، كلسترول HDL پایین، قند خون بالا، دور كمر غیر طبیعی و ناسالم و تری گلیسیرید بالاست.

به گزارش دیلی‌ساینس،‌ دانشگاه لوما لیندا در مطالعات و آزمایشات خود نشان داد 25 درصد از گیاهخواران و 39 درصد از غیر گیاهخواران، سندروم متابولیك دارند. این نتایج با عواملی مانند سن، جنس، نژاد، فعالیت بدنی، میزان كالری مصرفی، مصرف الكل و سیگار كشیدن مرتبط است.

«نیكو ریزو» هدایت‌كننده اصلی این پروژه تحقیقاتی می‌گوید: ما به نرخ بالای سندروم متابولیك در میان جمعیت ساكن آمریكا توجه كردیم و درصدد بررسی الگوها و شیوه زندگی آنها هستیم تا بتوانیم به منظور درمان این بیماری‌های قلبی راهی بیابیم.

این تحقیق همچنین بیانگر این مطلب است كه رژیم غذایی مناسب، موجب بهبود عوامل خطرناك ایجادكننده بیماری‌های قلبی - عروقی كه بخشی از سندروم متابولیك هستند، می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha