سه‌شنبه ۳۰ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۳:۳۶
کد خبر: 26596

رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در کافه خبر گفت: دولت وظیفه اش را در شورای عالی بیمه انجام نداده است. همه ساله در قانون دولت مکلف بوده که قبل از سال جدید تعرفه ها را اعلام کند.

سلامت نیوز : رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در کافه خبر گفت: دولت وظیفه اش را در شورای عالی بیمه انجام نداده است. همه ساله در قانون دولت مکلف بوده که قبل از سال جدید تعرفه ها را اعلام کند.
حسینعلی شهریاری همچنین گفت: دولت محترم می گوید پول را تمام بدهید تا هر جور صلاحخ می دانم صرف کنیم ولی نماینده ها نگران هستند قانون به درستی انجام نشود.

به گفته او اعلام شدن تعرفه ها به ضرر بخش دولتی هم هست: چون بیمه ها از زمان اعلام تعرفه ها موظف به پرداخت هستند و تفاوتها را پرداخت نمی کند. دولت خیلی دوست داشت اختیار تعرفه گذاری را از بخش خصوصی بگیرد. در قانون برنامه پنجم این اختیار به شورای عالی بیمه داده شد، به آن شرط که تعرفه ها واقعی دیده شود. باید سود استهلاک سهام بخش خصوصی پیش بینی شود. اختیار از نظام پزشکی گرفته شده است،

شهریاری همچنین درباره مدیریت تعرفه ها از سوی دولت گفت: دولت اگر می خواهد درست مدیریت و نظارت و برخورد کند، اول باید وظایف قانونی خودش را انجام دهد. تعرفه را باید با کار کارشناسی تعیین کنند. بیمارستانهای دولتی همه ورشکسته اند، حقوق را دولت می دهد، ساختمانها در اختیار دولت هستند، ولی بخش دولتی علیرغم اینکه هزینه ها را می دهد، ولی رضایتمندی مردم را نتوانسته است دریافت کند.

به عقیده او با این کارها، تخلف و زیرمیزی را رواج پیدا می کند: چون تعرفه ها هنوز اعلام نشده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha