پژوهشگر طب سنتی با اشاره به اینکه جینسینگ گیاه بومی ایران نیست،‌گفت: مصرف زعفران سبب تقویت قوای مغزی، قلبی و روحی در افراد می‌شود.

گیاهی برای تقویت قوای مغزی و قلبی

سلامت نیوز:پژوهشگر طب سنتی با اشاره به اینکه جینسینگ گیاه بومی ایران نیست،‌گفت: مصرف زعفران سبب تقویت قوای مغزی، قلبی و روحی در افراد می‌شود.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس،سیدمهدی میرغضنفری پژوهشگر طب سنتی، در ارتباط با مصرف جینسینگ اظهار داشت: این گیاه بیش از حد معروف شده و باید توجه داشت که اصلا بومی ایران نیست و بهتر است گیاهانی مصرف کنیم که در ایران روئیده می‌شود.

وی افزود: زعفران گیاهی بسیار پر خاصیت و کم عارضه است و هیچ جای دنیا کیفیت زعفران ایران را ندارد و این گیاه سبب تقویت قوای مغزی، قلبی و روحی در افراد می‌شود.

این پژوهشگر طب سنتی تأکید کرد: اصلی در طب سنتی وجود دارد که در آن توصیه شده مردمان هر منطقه روئیدنی‌های خاص همان منطقه را استفاده کنند چراکه این موضوع با فیزیولوژی بدن آنها سازگاری دارد و بر همین اساس نیز ما توصیه می‌کنیم هر کشوری داروهای خاص خودش را بیشتر مدنظر قرار گیرد.

وی گفت:‌به طور مثال خرما در جنوب برای مردم این منطقه مصرف آن بسیار مفید است و شاید برای مردم مناطق شمالی کشور آن خاصیت را به همان اندازه نداشته باشد و مصرف آن عوارضی را البته به صورت کلی برای آنها ایجاد کند ولی این به معنای مصرف نکردن خرما برای شمالی‌ها نیست.

میرغضنفری خاطرنشان کرد: رعایت سبک زندگی سالم و مصرف مواد غذایی بر اساس مزاج فرد دو راهکار اساسی حفظ سلامتی از دیدگاه طب سنتی است.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha