فرارکردن از ژن‌ها آسان نیست. متخصصان می‌گویند دیابت به شمایی که والدین دیابتی دارید، از هر بیماری نزدیک‌تر است و اگر سبک زندگی‌تان را تغییر ندهید، این بیماری شما را خیلی زود از پا در می‌آورد.

اگر والدینتان دیابت دارند، این نوشیدنی‌ها را مصرف کنید

سلامت نیوز: فرارکردن از ژن‌ها آسان نیست. متخصصان می‌گویند دیابت به شمایی که والدین دیابتی دارید، از هر بیماری نزدیک‌تر است و اگر سبک زندگی‌تان را تغییر ندهید، این بیماری شما را خیلی زود از پا در می‌آورد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از هفته نامه آتیه نو، متخصصان ورزش کردن هر روزه، کم‌کردن مصرف قند و کربوهیدرات و ترک سیگار را برای مقابله با دیابت توصیه می‌کنند و می‌گویند برای دورکردن خطر این بیماری، حتی باید در انتخاب نوشیدنی‌هایی که در روز مصرف می‌کنید هم بیشتر دقت کنید.


نوشیدنی‌هایی که باید سراغشان بروید
آب
آب، یکی از بهترین نوشیدنی‌ها برای دیابتی‌هاست. نوشیدن شش تا نه لیوان آب در روز، سطح قندخون را در افراد مبتلا به دیابت کاهش داده و تاثیر درمان‌ها بر بدن آن‌ها را بیشتر خواهد کرد. به گفته محققان، مصرف آب کافی حتی احتمال ابتلای افراد سالم به دیابت را هم کاهش می‌دهد.

 شیر
شیر از نوشیدنی‌های ضروری برای دیابتی‌هاست. مصرف شیر به تامین کلسیم، منیزیم، پتاسیم و ویتامین D موردنیاز بدن کمک می‌کند. یعنی همان موادی که برای کنترل عملکردهای ضروری بدن موردنیاز هستند را به بدن می‌رساند. مصرف هر روزه شیر، وزن را هم کنترل می‌کند و احتمال ابتلا به دیابت را پایین می‌آورد.

چای
مصرف چای بدون قند، احتمال ابتلا به دیابت را پایین می‌آورد. چای، چه سبز باشد و چه سیاه، جذب قند در بدن را کم می‌کند و احتمال درگیر شدن با دیابت را تا 16درصد پایین می‌آورد.

دمنوش دارچین
چه در چایتان دارچین بریزید و چه این ادویه را مثل چای، دم ‌کرده و بنوشید، کمک بزرگی به کنترل قندخونتان کرده‌اید. مصرف دارچین، میزان انسولین در بدن را تنظیم کرده و احتمال ابتلا به دیابت را پایین می‌آورد.
 
نوشیدنی‌هایی که باید کمتر مصرف کنید

نوشابه‌های رژیمی
به‌خاطر کنترل وزن و کم‌کردن خطر دیابت، سراغ نوشابه‌های رژیمی رفته‌اید؟ شاید برایتان عجیب باشد، اما همین نوشابه‌ها می‌توانند شما را به دیابت دچار کنند. محققان می‌گویند شیرین‌کننده‌های مصنوعی موجود در این نوشیدنی‌ها بر متابولیسم شما اثر می‌گذارند و خطر دیابتی شدن را بیشتر می‌کنند.

آب‌میوه
برای تقویت خودتان، مدام آب‌میوه نخورید. مصرف هر روزه آب‌میوه، احتمال ابتلا به دیابت را بیشتر می‌کند. آب‌میوه‌های طبیعی، گرچه مواد مغذی زیادی را در خود دارند، اما قند بسیار بالایی هم دارند و مصرف‌شان در درازمدت، بدن شما را با مشکلات جدی مثل دیابت روبه‌رو می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha