رئیس شورای عالی استان ها گفت: تامین بخشی از هزینه های شهر با دولت است و در حال گفت و گوهستیم تا دولت مشارکت بیشتری در هزینه های مدیریتی شهر داشته باشد.

دولت در هزینه های مدیریت شهر بیشتر مشارکت کند

سلامت نیوز: رئیس شورای عالی استان ها گفت: تامین بخشی از هزینه های شهر با دولت است و در حال گفت و گوهستیم تا دولت مشارکت بیشتری در هزینه های مدیریتی شهر داشته باشد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا ،مرتضی الویری روز یکشنبه در پاسخ سوال مبنی بر اینکه شما پیش از این اعلام کرده بودید دولت هزینه‌های حضور خود در پایتخت را نمی‌دهد، افزود: اداره شهر و شهرداری هزینه هایی دارد.

به عنوان مثال در مورد هزینه مترو، یک سوم هزینه هر بلیت را باید شهرداری پرداخت کند و یک سوم توسط مردم پرداخت شود و یک سوم باقی مانده را هم می بایست دولت پرداخت کند که متاسفانه دولت از پرداخت یک سوم سهم خود امتناع می کند و در حال پیگیری هستیم که چنین مواردی که مربوط به دولت می شود را دریافت کنیم.


عضو شورای شهرتهران در پاسخ این سوال که شما پیشتر برای تامین هزینه های شهر چهار راهکار که شامل وام، بودجه دولتی، فروش تراکم و گرفتن عوارض است را پیشنهاد کرده بودید و پیش از این هم اعلام کردید که در شرایط کنونی سه راه نخست در عمل ممکن نیست و باید به سراغ عوارض رفت.

آیا با توجه به افزایش قیمت ها در شرایط حاضر و در تنگنا بودن مردم فشار مضاعفی به مردم تحمیل نخواهد شد؟ که گفت: عوارض چیز جدیدی نیست. بالاخره مردم باید هزینه مربوط به خودشان را پرداخت کنند و این به این مفهوم نیست که هزینه جدیدی را می خواهیم از مردم بگیریم.


الویری خاطرنشان کرد: مواردی مانند عوارض نوسازی به دلیل اینکه مکانیزمی برای آنها وجود نداشت، توسط برخی شهروندان 10 تا 15 سال پرداخت نشده و طبیعی است که شهرداری از دریافت عوارض منطقی برای هزینه های خود محروم شده است.


وی افزود: سبک سازی و کاهش هزینه ها، راهکارهایی است که در شهرداری تعقیب می کنیم. به عنوان مثال شورای شهر تهران تصویب کرده است شهرداری سالانه 6درصد نیروی انسانی خود را کاهش دهد و به دنبال اصلاح چارت شهرداری و اصلاح سیستم و کوچک سازی آن نیز هستیم.


عضو شورای شهر تهران اضافه کرد: همچنین برنامه هایی برای کاهش تولید پسماند، کاهش مصرف انرژی و همین طور مصرف آب داریم که آنها را دنبال می کنیم و می خواهیم این نوع هزینه ها را از راههای سالم تامین کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha