رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با اشاره به اینکه برنامه ایمن سازی کشور اساس آن استفاده از واکسن تولید داخل برای همه کودکان است، گفت: واکسن چینی در کشور نداریم.

شروط استفاده از واکسن‌های خارجی برای کودکان ایرانی/واکسن چینی در کشور نداریم

سلامت نیوز:رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با اشاره به اینکه برنامه ایمن سازی کشور اساس آن استفاده از واکسن تولید داخل برای همه کودکان است، گفت: واکسن چینی در کشور نداریم.

به گزارش سلامت نویوز به نقل از فارس،محمدمهدی گویا، رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت  در پاسخ مخاطبان فارس من مبنی بر «چرایی استفاده از واکسن‌های خارجی برای نوزادان و کودکان ایرانی»،  اظهار داشت: برنامه ایمن سازی کشور اساس آن استفاده از واکسن تولید داخل برای همه کودکان است.

وی افزود: همه واکسن‌هایی که در داخل کشور در انستیتوی رازی و پاستور تولید می‌شود برای واکسیناسیون کودکان مورد استفاده قرار می‌گیرد که واکسن‌های ب‌ث ژ، فلج اطفال، سرخک، سرخجه و اوریون، همچنین هپاتیت B از جمله این موارد است.

 رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت ادامه داد:‌برخی از واکسن‌ها اصلا در داخل کشور تولید نمی‌شود و وزارت بهداشت بالاجبار از منابع خارجی آن را تهیه می‌کند که این واکسن‌ها همه باید از مراکزی تهیه شده باشد که تائیدیه سازمان جهانی بهداشت را دارا و به طور کلی با این شرط در کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد.

گویا با اشاره به اینکه استفاده از برخی واکسن‌های خارجی برای نوزادان کاملا با رعایت همه نکات به  نفع کودکان ایرانی استفاده می‌شود، خاطرنشان کرد:  بر اساس سیاست‌هایی که وزارت بهداشت اتخاذ کرده در راس استفاده از واکسن باید واکسن‌های داخلی باشد و هرگز واکسنی که تولید داخلی آن وجود داشته باشد نوع خارجی‌اش مورد استفاده قرار نمی‌گیرند.

وی با بیان اینکه واکسن چینی در کشور نداریم و کشور پاکستان نیز واکسن تولید نمی‌کند، گفت: کشور هند برخی از واکسن‌ها را تولید کرده که مورد تائیدیه سازمان جهانی بهداشت است؛ واکسن پنتاوالان از جمله این موارد است. البته واکسن‌هایی که در هند تولید شده و مورد تائید سازمان جهانی بهداشت است نه تنها در کشور ما بلکه در بسیاری از کشورهای دیگر جهان نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha