سه‌شنبه ۳۰ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۴:۰۹
کد خبر: 26606
سلامت نیوز : دانشمندان نانوفیبری ساختند كه می‌تواند بعد از تزریق بافت‌های زخمی را ترمیم كند.

به گزارش فارس، دانشمندان برای نخستین بار موفق به ساخت نانو فیبر كروی و ستاره‌ای شكل با استفاده از پلیمرهای زیست تخریب‌پذیر شدند كه با تزریق این نانوفیبر به همراه سلول به قسمت جراحت دیده، می‌توان آن را ترمیم كرد.

پیترما استاد مدرسه دندانپزشكی دانشگاه میشیگان و سرپرست این تحقیقات گفت: ما در این تحقیقات به وضوح آثار ترمیم را در بافت‌های زخمی دیدیم.

پیتر ما افزود: ترمیم بافت‌ها كار بسیار سختی است و در صورتی كه ترمیم انجام می‌شود با كمبود بافت دهنده مواجه می‌شویم. این روش جدید امیدی است برای افرادی كه دچار جراحت‌های عمیق در بافت‌های غضروفی خود شده‌اند و زخم‌های آن‌ها ترمیم نشده است.

این روش جدید، جایگزین مناسبی برای روش ACI است كه هم اكنون به عنوان درمان بالینی برای ترمیم غضروف‌ها استفاده می‌شود. كیفیت ترمیم در روش ACI خوب نیست زیرا در این روش سلول‌هایی كه تزریق می‌شوند توسط محیط طبیعی بدن پشیبانی نمی‌شوند.

پیتر ما گفت: نانوفیبرهای كروی شكل كه درون آن‌های خالی است از حفره‌های بسیاری تشكیل شده‌اند كه به آن‌ها اجازه می‌دهد مواد غذایی از بین آن‌ها به راحتی عبور كند و آن‌ها از عملیات ماتریس سلولی تقلید می‌كنند.

نانوفیبرهای توخالی به همراه سلول‌ها به قسمت جراحت دیده بدن تزریق می‌شوند و بعد از عملیات تزریق این نانوفیبرها تخریب و جذب بدن می‌شوند و در این هنگام سلول‌هایی كه به بدن تزریق شدند عمیلات ترمیم را انجام می‌دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha