سلامت نیوز : مدیر شبكه بهداشت و درمان آبادان خواستار سرعت‌بخشیدن فعالیت‌های بهداشتی توسط شهرداری این شهر شد.

به گزارش فارس ، نصرالله حسونی‌بحرینی صبح امروز در جلسه شورای سلامت كه در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: خوشبختانه از 97 درصد مصوبات بهداشت و سلامت سال گذشته، 74 درصد آن انجام شده و بقیه مصوبات در سال جاری در حال پیگیری است.
وی با اشاره به اینكه سلامت مردم موضوعی نیست كه حتی یك دقیقه به تعویق بیفتد، افزود: متأسفانه كشتارگاه آبادان از وضعیت نابسامانی برخوردار بوده و از نظر بهداشتی این كشتارگاه استاندارد نیست.
مدیر شبكه بهداشت و درمان آبادان تصریح كرد: حداقل تا اقدام برای ساخت كشتارگاه جدید و طرح‌ریزی مراحل شروع آن، مسئولان باید كارهای روبنایی كشتارگاه را انجام دهند.
وی اضافه كرد: كشتارگاه باید همه مراحل بهداشتی و استاندار را طی كرده باشد تا گاو و گوسفندی كه در كشتارگاه ذبح می‌شود در سلامت مصرف‌كنندگان مخاطره‌ای ایجاد نكند.
حسونی‌بحرینی در خصوص وضعیت نابسامان فاضلاب كشتارگاه آبادان، خاطرنشان كرد: طبق مناقصه نصب و راه‌اندازی پكیج فاضلاب این كشتارگاه، قرار بوده كه ظرف مدت دو ماه این كار انجام و به بهره‌برداری برسد.
وی ادامه داد: همچنین سالن‌های جدید كشتارگاه باید تا پایان سال 89 آماده و تحویل داده می‌شد.
مدیر شبكه بهداشت و درمان آبادان با اشاره به اینكه مسئولان باید بیش از پیش به سلامت و بهداشت مردم منطقه توجه كنند، گفت: متأسفانه شهرداری و محیط زیست باید نسبت به اقدامات به تعویق افتاده همت بیشتری كنند.
وی با اشاره به مشكلات و نواقص میدان میوه و تره‌بار، خاطرنشان كرد: علت اصلی جابه جایی میدان میوه و تره‌بار به خارج از شهر، ایجاد محیط و فضایی بهداشتی‌تر از پیش برای ساكنان منطقه بوده اما امروز شاهد هستیم كه همان نواقص بلكه بیشتر به مكانی دیگر انتقال یافته است.
حسونی‌بحرینی افزود: وجود نخاله و زباله‌های میوه، سرویس‌های بهداشتی غیربهداشتی و آلودگی محیط از جمله مشكلات میدان تره‌بار جدید است.
وی در ادامه با اشاره تخلیه زباله و نخاله را در راه‌ها و جاده‌‌های روستاهایی و تصریح كرد: مسیرهای آبادان به سمت ـ چوئبده، اروندكنار و زیارتگاه خضرنبی(ع) از زباله‌ها و نخاله‌ها انباشته شده و وجهه و منظره نازیبایی را به این مسیرها داده است.
مدیر شبكه بهداشت و درمان آبادان ادامه داد: همچنین وجود صنایع مزاحم واقع در خیابان دبستان و لین 10 احمدآباد علاوه بر ایجاد مزاحمت برای ساكنان و مردم، سلامتی افراد شاغل در آن محیط را به‌دلیل تردد زیاد خودروها به خطر انداخته است.
وی همچنین خاطرنشان كرد: همچنین در راستای ایجاد بهداشت و سلامت بیشتر، اداره بازرگانی، دایره اماكن و اتحادیه نانوایان باید بیش از پیش به كار نظارت بر نانوایان و مجوز آنها رسیدگی و نانوایان آزادپز فاقد مجوز را غیرفعال كنند.
حسونی‌بحرینی در پایان با اشاره به اینكه شهرداری باید در انجام اقدامات بهداشتی شهر تعجیل كند، اظهار داشت: امیدواریم با همكاری نهادهای مختلف با یكدیگر، روز به روز در راستای ایجاد محیطی سالم و پاك برای مردم این شهر گام برداریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha