سلامت نیوز : معاون درمان وزارت بهداشت گفت: دستگاه‌های مختلفی از جمله وزارت بهداشت، بیمه‌ها و نظام پزشكی پیشنهادهای خود را در مورد تعرفه‌های پزشكی امسال به دبیرخانه شورای عالی بیمه آورده‌اند اما چون این پیشنهادها به هم نزدیك نیست فعلاً نمی‌توان در مورد حدود افزایش تعرفه‌ها اعلام نظر كرد.

حسن امامی رضوی در گفت‌و‌گو با فارس افزود:‌ تعرفه‌های پزشكی بخش دولتی و خصوصی طبق قانون برنامه پنجم توسعه توسط دولت تعیین می‌شود، جلسات كارشناسی مقدماتی تعیین تعرفه‌ها در شورای عالی بیمه كه نماینده وزارت بهداشت هم در آن حضور دارد در جریان است اما هنوز به جمع بندی نهایی نرسیده‌ایم.

وی در پاسخ به این پرسش كه میزان افزایش تعرفه‌های پزشكی امسال در چه حدودی است، گفت: پیشنهادهای مختلف و متفاوتی از سوی دستگاه‌های مختلف از جمله بیمه‌ها، سازمان نظام پزشكی و وزارت بهداشت در دبیرخانه شورای عالی بیمه مطرح شده و چون این پیشنهادها خیلی با هم فاصله دارند تا زمانی كه به جمع بندی نهایی برسیم نمی‌توان در مورد حدود افزایش تعرفه‌ها اعلام نظر كرد.

معاون درمان وزارت بهداشت افزود: در پیشنهادهای ارائه شده برای تعرفه‌های پزشكی عوامل مختلفی از جمله تورم در حوزه سلامت و افزایش هزینه‌های ناشی از اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها لحاظ شده است، تورم در حوزه سلامت در سال گذشته از سوی بانك مركزی 17 درصد اعلام شد اما این میزان در سال جاری هنوز مشخص نیست.

وی گفت: احتمالاً جلسه رسمی شورای عالی بیمه برای تصمیم گیری و تصویب تعرفه‌های پزشكی بخش دولتی و خصوصی سال 90 هفته آینده تشكیل می‌شود. مصوبات شورای عالی بیمه البته باید دوباره در هیئت دولت به تصویب برسد تا قابل اجرا باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha