سلامت نیوز : رئیس دانشگاه علوم پزشكی و خدمات بهداشتی استان بوشهر گفت: در صورت تاخیر در راه‌اندازی 3 بیمارستان خصوصی در بوشهر از سوی متقاضیان، مجوز آنان به افراد دیگری واگذار می‌شود.

به گزارش فارس ، غلامرضا حیدری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به مشكلات درمانی در بوشهر راه‌اندازی بیمارستان خصوصی اقدام خوبی برای مردم است تا از سفر به استان‌های همجوار جلوگیری شود.
وی افزود: البته متقاضیان راه‌اندازی بیمارستان‌های حصوصی نیز باید نسبت به راه‌اندازی این بیمارستان‌ها اقدام كنند.
رئیس دانشگاه علوم پزشكی بوشهر تصریح كرد: فرصت یك‌ساله برای متقاضی 3 بیمارستان خصوصی در استان دادیم تا نسبت به راه‌اندازی آن اقدام كنند، در غیر این صورت مجوزشان به افراد دیگری واگذار می‌شود.
حیدری خاطر‌نشان كرد: این فرصت آخر برای متقاضیان سه بیمارستان خصوصی بوشهر است و تا پایان امسال فرصت دارند تا نسبت به راه‌اندازی آن اقدام كنند.
وی درباره وضعیت برخی مراكز درمانی بوشهر كه مالك خصوصی دارند، گفت: اخیراً برای برخی مراكز درمانی بوشهر مالك خصوصی پیدا شده كه این وضعیت خوبی برای استان نیست.
حیدری افزود: پس از 50 سال از فعالیت مركز درمانی شهدای خیبر واقع در خیابان شهید عاشوری بوشهر، اكنون این درمانگاه مالك پیدا كرده كه حكم قضایی در اختیار دارد، ضمن اینكه درمانگاه نبی اكرم در كوچه مجاور سازمان بازرگانی استان نیز همین وضعیت را پیدا كرده و بیم آن می‌رود كه مابقی مراكز درمانی بوشهر به این سرنوشت دچار شوند.
وی گفت: با توجه به برنامه‌ریزی انجام شده برای بازسازی و نوسازی درمانگاه‌های بوشهر، این وضعیت و پیدا شدن مالكان جدید برای برخی مراكز درمانی بوشهر مشكلات اساسی به حوزه بهداشت وارد می‌كند.
رئیس دانشگاه علوم پزشكی بوشهر در ارتباط با وضعیت بهداشتی و مصرف دارو در استان بوشهر با اشاره به اینكه ایران از نظر مصرف فراوانی دارو رتبه چهارم جهان را دارد، تصریح كرد: بخشی از تجویز داروها توسط بیماران صورت می‌گیرد و بخشی نیز برای حفظ بیماران توسط پزشكان تجویز می‌شود‌.
‌حیدری گفت: هم‌اكنون به دلیل مصرف بی‌رویه داروهای آنتی‌بیوتیك مقاومت دارویی در بیماران بوشهری ایجاد شده و به دلیل عدم پاسخ به درمان بیماران استفاده از نسل‌های جدید آنتی‌بیوتیك رایج شده است‌.
وی افزود: تلقی غلط در‌باره داروهای ساخت داخل نیز موجب شده تا برخی از بیماران به مصرف داروهای خارجی با هزینه‌های گزاف رو آورند‌.
‌رئیس دانشگاه علوم پزشكی بوشهر با بیان اینكه 90 درصد داروهای مورد نیاز در داخل تولید می‌شود، بیان داشت: این در حالی است كه تقاضا برای مصرف داروهای ایرانی در برخی از كشورهای خارجی به مراتب بالا‌تر از كشور ماست‌.
حیدری در ارتباط با تاخیر در راه‌اندازی دومین كلینیك درمانی بوشهر در بهمن‌ماه گذشته به جای ساختمان بیمه ایران در چهار راه كشتیرانی بوشهر، گفت: این ساختمان معارضانی داشت كه امكان ایجاد كلینیك شماره 2 بوشهر در آن فراهم نشد.
وی افزود: اكنون ساختمانی در خیابان شهید باهنر بوشهر كه مناسبت‌تر از مكان قبلی است برای این منظور پیش‌بینی شده و امیدواریم تا اردیبهشت‌ماه بانك عامل ما برای گرفتن تسهیلات مشخص شده و تا شهریور شاهد راه‌اندازی این مركز باشیم.
رئیس دانشگاه علوم پزشكی بوشهر خاطرنشان كرد: ساختمان و تجهیزات كلینیك شماره 2 بوشهر بسیار مجهزتر از كلینیك حضرت ابوالفضل (س) است كه انتظار می‌رود تا شهریورماه مورد استفاده شهروندان قرار گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha