سه‌شنبه ۳۰ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۴:۳۸
کد خبر: 26616
سلامت نیوز : استفاده از دهان شویه ها به جز موارد خاص مانند جراحی فك كه در این وضعیت، امكان مسواك زدن وجود ندارد هرگز نباید جای مسواك را بگیرد.

معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی اعلام كرد: دهانشویه ها مایعاتی هستند كه علاوه بر تمیز كردن سطوح دندان و دندان و خروج ذرات از فضاهای بین دندانی، باعث ایجاد بوی مطبوع و احساس تازگی در دهان می شود.

بنابر این گزارش، برخی از دهان شویه ها حاوی فلوراید است كه كاربرد طولانی مدت آن در جلوگیری از پوسیدگی مؤثر است و برخی دیگر دارای اثرات ضد میكروبی هستند كه این تأثیر به صورت از بین بردن باكتری است.

این گزارش می افزاید، دهانشویه های خوشبو كننده و درمانی دو نوع از دهانشویه ها هستند كه اثر ضد باكتری دهانشویه های نوع اول كم بوده و بیش از 10 تا 15 دقیقه باقی نمی ماند همچنن نوع دوم خود شامل دو گروهند كه گروه اول برای بیماری های لثه و پس از جراحی های دهان و دیگری به منظور پیشگیری، استفاده می شود.

بنابر اعلام معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی، یك دهانشویه ایده ال نباید سمی باشد و فقط مختص باكتری های بیماریزا بوده و باعث ازدیاد باكتری های مقاوم و رشد بیش از حد ارگانیسم های فرصت طلب نشود، موجب تحریك مخاط نشده و تغییر رنگ در دندان ها ایجاد نكند، جذب خونی آن كم باشد و كاربرد آن آسان باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha