جمعه ۱۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۵
کد خبر: 266280

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به فعالیت سامانه بارشی در کشور تا روز یکشنبه (۱۹ اسفند) گفت طی امروز (۱۷ اسفند) به دلیل وزش باد شدید در استان خوزستان، خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا و دید افقی دور از انتظار نیست.

فعالیت سامانه بارشی در کشور تا یکشنبه

سلامت نیوز:  مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به فعالیت سامانه بارشی در کشور تا روز یکشنبه (۱۹ اسفند) گفت طی امروز (۱۷ اسفند) به دلیل وزش باد شدید در استان خوزستان، خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا و دید افقی دور از انتظار نیست.

به گزارش سلامت نیوز، احد وظیفه در گفت‌وگو با پانا اظهار کرد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیشیابی هواشناسی، طی ‌امروز (۱۷ اسفند) سامانه بارشی در شمال غرب کشور، سواحل دریای خزر و دامنه‌های زاگرس مرکزی در استان‌های کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، مرکزی، شمال و شرق خوزستان، سیستان‌ و بلوچستان، کهگیلویه و بویراحمد، غرب و شمال اصفهان و دامنه‌های البرز مرکزی در استان‌های قزوین، البرز، تهران، قم و سمنان فعال است.

وی با اشاره به این که در بعد از ظهر امروز (۱۷ اسفند) از فعالیت سامانه در شمال غرب کاسته می‌شود و بارش‌ها در شمال شرق کشور آغاز می‌شود، تصریح کرد: شدت بارش‌ها طی این روز در استان‌های گیلان، غرب مازندران، جنوب کردستان، کرمانشاه، شمال لرستان، همدان، شمال ایلام و لرستان است.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به این که طی فردا (۱۸ اسفند) این سامانه به جز نوار غربی در بخش‌هایی از جنوب و جنوب شرق کشور فعال است، گفت: شدت بارش طی این روز در شرق استان یزد و غرب خراسان جنوبی همراه با رگبار و رعد و برق است.

به گفته وظیفه، فردا (۱۸ اسفند) بارش در ارتفاعات و مناطق سردسیر به صورت برف است که سبب کاهش دید و لغزندگی جاده‌ها می‌شود. همچنین روز یکشنبه‌ (۱۹ اسفند) فعالیت این سامانه در نیمه شرقی کشور سبب بارش‌هایی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ادامه داد: طی امروز (۱۷ اسفند) به دلیل وزش باد شدید در استان خوزستان خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا و دید افقی دور از انتظار نیست.

وظیفه در ادامه با اشاره به اینکه فردا برای استان‌های سمنان، شرق تهران و شمال شرق اصفهان، وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود، تصریح کرد: همچنین طی امروز (۱۷ اسفند) شرق خلیج فارس و فردا (۱۸ اسفند) خلیج فارس و تنگه هرمز و روز یکشنبه (۱۹ اسفند) خلیج فارس و دریای عمان و از بعد ازظهر امروز و صبح فردا سواحل دریای خزر مواج پیش‌بینی می‌شود.

وظیفه در ادامه تصریح کرد: طی امروز و فردا (۱۷ و ۱۸ اسفند) در نیمه غربی کشور و روز یکشنبه (۱۹ اسفند) در نیمه شرقی کشور کاهش موقتی دما -حدود چهار تا هشت درجه- پیش‌بینی می‌شود.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در پایان درباره وضع جوی تهران طی دو روز آینده، گفت: آسمان تهران فردا (۱۸ اسفند) ابری و در برخی ساعات بارش باران و وزش باد و اوایل شب کاهش ابر با حداقل دمای چهار و حداکثر دمای ۱۱ درجه سانتیگراد و روز یکشنبه (۱۹ اسفند) صاف تا کمی ابری، گاهی با وزش باد همراه با مه صبحگاهی با حداقل دمای یک و حداکثر دمای ۱۲ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha