رئیس انجمن دیابت ایران، گفت: متاسفانه شیوع چاقی در میان کودکان و نوجوانان کشور رو به افزایش است.

شیوع رو به افزایش چاقی در کودکان و نوجوانان

سلامت نیوز:رئیس انجمن دیابت ایران، گفت: متاسفانه شیوع چاقی در میان کودکان و نوجوانان کشور رو به افزایش است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  مهر، امیر کامران نیکو سخن، در حاشیه همایش چاقی، افزود: باید تغییرات اساسی در شیوه زندگی بچه‌ها ایجاد کنیم. رژیم غذایی ما باید به سمتی برود که خوراکی‌های مضر نخوریم، اما همچنان شاهد افزایش شیوه‌های غذایی غلط در بین مردم هستیم. حتی تبلیغاتی که در سطح شهر می‌بینیم و بسیاری موارد از این دست، این را می‌طلبد که رسانه‌ها و مسئولان کشور برای اصلاح شیوه زندگی مردم به سرعت وارد عمل شوند.

رئیس انجمن دیابت ایران، گفت: پژوهش‌ها نشان می‌دهد هر یک کیلوگرم اضافه وزن، خطر ابتلاء به دیابت را ۵ درصد در جامعه بالا می‌برد و متأسفانه افزایش چاقی در کودکان و نوجوانان ما نیز در حال افزایش است چرا که بازیگوشی‌های کودکان دیروز به گوشی بازی‌های کودکان امروز تبدیل شده است.

نیکو سخن با بیان اینکه ۱۲ درصد جمعیت بزرگسال کشور دیابت دارند، ادامه داد: این شیوع در جمعیت بالغ کشور است و چون کشور ما جوان است سن ابتلاء در حال پایین آمدن است.

وی تاکید کرد: با اضافه وزن و چاقی، خطر ابتلاء به بیماری‌ها ازجمله دیابت بسیار بالا می‌رود. آمار فعلی دیابت نگران‌کننده نیست، من نگران افزایش آمار آینده هستم، اگر با این وضعیت پیش برویم در نسل بعد چندین برابر این ارقام را برای شیوع دیابت اعلام خواهیم کرد.

نیکو سخن با ابراز نگرانی از اینکه ما در جمعیت جوان کنونی که در نسل بعد به دوره میانسالی راه پیدا می‌کنند افزایش دیابت را شاهد خواهیم بود، افزود: اگر بخواهیم جلوی افزایش دیابت در آینده را بگیریم باید روی نوجوانان و جوانان کار کنیم و شیوه زندگی آنان را تغییر دهیم.

وی گفت: بی‌تحرکی افراد باعث اضافه وزن می‌شود و پرفشاری و چربی خون و بیمارهای گوناگونی را به فرد چاق تحمیل می‌کند. برای پرهیز از این خطرات باید حتی سیستم آموزشی ما از همان مدرسه، سبک صحیح زندگی و تغذیه را به افراد جامعه بیاموزد تا آمار افزایش وزن رو به فزونی نگذارد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha