سلامت نیوز :والدین دانش آموزان مالزیایی از این پس علاوه بر نمره درسی، نمایه وزن آن ها را نیز در كارنامه تحصیلی فرزندانشان مشاهده خواهند كرد.
 
به گزارش  ایرنا،‌ روزنامه انگلیسی تلگراف نوشت: كارنامه پایان ترم مدارس سراسر مالزی علاوه بر عملكرد دانش آموزان در موضوعات درسی، نشان دهنده نمایه توده بدن آن ها نیز خواهد بود.
این اقدام كه ازسوی وزیر بهداشت مالزی اعلام شد، به منظور هشداری برای والدین درباره سلامت كودكانشان و اطلاع آنان از وضعیت وزن كودكانشان صورت گرفته است.
به عنوان بخشی از این انگیزه، فروش نوشابه های غیرالكلی شیرین و غذاهای بی كالری و چاق كننده در بوفه مدارس ممنوع خواهد شد.
لیو تیونگ لای وزیر بهداشت مالزی گفت: در حدود یك سوم مردم مالزی از اضافه وزن برخوردار بوده و یك سوم دیگر چاق هستند. داده های وزارت بهداشت نشان می دهد كه 7/1 میلیون مالزیایی كمتر از 18 سال از چاقی رنج می برند.
این آمار هشدار دهنده، مالزی را از لحاظ چاقی در میان كشورهای آسیایی در رده ششم و در میان كشورهای جنوب شرق آسیا در رده نخست قرار می دهد.
وزیر بهداشت مالزی گفت: با اضافه كردن نمایه وزن بدن دانش آموزان در كارنامه تحصیلی آن ها ، والدین از وضعیت وزن كودكان خود آگاه می شوند.
وی افزود: ‌ما نوشیدنی های ناسالم مانند نوشابه های غیرالكلی با قند بالا را شناسایی كرده ایم. فروش این گونه غذاها اكنون ممنوع شده است.
آموزگاران و والدین دانش آموزان از این تصمیم استقبال كرده و معتقدند كه این ابتكار عمل برای والدین مفید خواهد بود زیرا بدین ترتیب می توانند از طریق مشاوره با كلینیك ها از وزن سالم برای فرزندان خود و نحوه دستیابی به آن اطلاع پیدا كنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha