سلامت نیوز : عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشكی جندی‌شاپور اهواز گفت: اختلال خواب و بیداری‌ مكرر شبانه می‌تواند نشانه ابتلا به بیماری باشد و افرادی كه با مشكل بیداری شبانه مواجه هستند باید به پزشك مراجعه كنند.

دكتر اشرف تشكری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار كرد: اختلال خواب و بیداری مكرر شبانه یك مشكل شایع روانپزشكی است و بسیاری افراد به دلائل مختلف با این مشكل مواجه هستند.

وی افزود: خوابیدن یك فرآیند فیزیولوژیك است كه موجب تجدید قوا و افزایش توان بدن می‌شود و زمانی كه فردی نمی‌تواند خواب آرامی داشته باشد و با مشكل بیداری مكرر شبانه مواجه است، باید به پزشك مراجعه كند تا علت اصلی بی‌خوابی مشخص شود.

تشكری تصریح كرد: وجود برخی بیماری‌ها مانند اختلالات تنفسی، افسردگی، اضطراب و فعالیت نامنظم غده تیروئید از جمله عوامل موثر در بی‌خوابی است و در صورتی كه فردی به این بیماری‌ها مبتلا باشد، به احتمال بسیار با مشكل بیداری شبانه هم مواجه است.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشكی جندی‌شاپور اهواز خاطرنشان كرد: بیدار شدن‌ مكرر از خواب، اگر در مراحل ابتدایی فرآیند خواب باشد طبیعی است، ولی اگر فرد در طول شب به صورت مكرر از خواب بیدار شود و در طول روز نیز احساس خستگی داشته باشد، نگران كننده است و باید برای یافتن علت مشكل به پزشك مراجعه شود؛ اختلال خواب و بیداری شبانه در برخی موارد با توجه به مواردی جزئی مانند رعایت بهداشت خواب برطرف می‌شود.

وی اظهار كرد: بدن انسان نیازمند خواب است، به همین دلیل نباید نسبت به موضوع اختلال خواب بی‌توجه بود؛ اختلال خواب و بیداری مكرر شبانه می‌تواند مشكلات دیگری را ایجاد كند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha