تزریق مسكن‌ها در بیمارستان و آمبولانس با خطر انتقال هپاتیت مرتبط است

۱۳۹۰/۰۱/۳۱ - ۱۱:۳۴ - کد خبر: 26637
سلامت نیوز : پزشكان هشدار دادند مسكن‌هایی كه در بیمارستان و داخل آمبولانس به بیماران تزریق می‌شوند، می‌توانند عامل انتقال هپاتیت باشند.

به گزارش ایسنا، این خطر بویژه برای بیمارانی كه چندین نوبت تزریق دریافت می‌كنند بیشتر می‌شود. سه پزشك به نامهای كیسی او رورك، استوارت مك مستر و كارین لوست، در گزارش خود اعلام كردند كه یك زن 33 ساله پس از دریافت سه دوز از یك دارو موسوم به «پنتروكس» ظاهرا به هپاتیت مبتلا شده است.

به گزارش روزنامه سیدنی مورنینگ هرالد، این زن داروی مزبور را برای درمان نوعی اختلال عروق سیاهرگی دریافت می‌كرده و هیچ سابقه خانوادگی ابتلا به بیماری كبد یا هر فاكتور خطرزای دیگری كه بتواند توجیهی برای بیماری وی باشد، نداشته است.

این پزشكان همچنین خاطرنشان كردند كه موارد مشابهی از این آلودگی نیز در بیمار دیگری مشاهده شده است كه هنگام وضع حمل به وی داروی مسكن تزریق شده بود.

این پزشكان هشدار دادند با توجه به اینكه داروهای مسكن مصرف زیادی در بیمارستان‌ها و مراكز درمانی دارند، ایمنی استفاده از آنها باید بیشتر مورد توجه قرار بگیرد چون در صورت غفلت می‌تواند خطر انتقال هپاتیت را در پی داشته باشد.

این گزارش در مجله پزشكی استرالیا منتشر شده است.
نظر خود را بنویسید
(ضروری)
(ضروری)
CAPTCHA Imagereload
0.25351s, 18q