عضو کمیسیون بهداشت مجلس ، بابیان اینکه بیش از ۲۵ میلیارد دلار محصولات کشور قاچاق شده تاکیدکردکه طبیعی است وجود قاچاق در کشور اختلاف قیمت ایجاد کرده و در نهایت نیاز مردم را افزایش می‌دهد.

بیش از ۲۵ میلیارد دلار محصولات کشور قاچاق شده است

سلامت نیوز:عضو کمیسیون بهداشت مجلس ، بابیان اینکه بیش از ۲۵ میلیارد دلار محصولات کشور قاچاق شده تاکیدکردکه طبیعی است وجود قاچاق در کشور اختلاف قیمت ایجاد کرده و در نهایت نیاز مردم را افزایش می‌دهد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از خانه ملت،بشیر خالقی  ، در واکنش به اظهارنظر رئیس سازمان غذا و دارو مبنی بر اینکه دلیل اختلاف قیمت کالاها در داخل کشور مربوط به قاچاق و تقلب است، گفت: سالانه بیش از 25 میلیارد دلار محصولات کشور قاچاق می‌شود و طبیعی است که وجود قاچاق در کشور اختلاف قیمت ایجاد کند که در نهایت نیاز مردم را افزایش می‌دهد و چنانچه عرضه مطابق با این نیاز وجود نداشته باشد، قیمت‌ها افزایش پیدا می‌کند.

نماینده مردم خلخال و کوثردر مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: افزایش قیمت‌ها که در پی بروز قاچاق به یک بلای عظیم در جامعه تبدیل شده، اتفاق افتاده است و تنها محدود به حوزه دارو نمی‌شود، بلکه در رابطه با گوشت، مرغ و سایر مواد غذایی هم وجود دارد.

ممانعت از بروز قاچاق در گروی تقویت نظارت و بازرسی‌ها است

وی تصریح کرد: ممانعت از بروز قاچاق تنها مربوط به یک یا دو ارگان نیست، بلکه باید تمام دستگاه‌ها اعم از نیروی انتظامی و دادگستری دست به دست یکدیگر دهند تا نظارت و بازرسی‌ها در این زمینه تقویت شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم، یادآور شد: بیش از 95 درصد داروها در داخل تولید می‌شود و چند درصد محدود دارو، که وارداتی هستند مربوط به درمان بیماری‌هایی همچون سرطان و بیماری‌های خاص می‌شود که تهیه آنها در شرایط تحریم با مشکل مواجه است، چرا که باید با تبادلات ارزی صورت بگیرد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: هم‌اکنون کشور به دلیل تحریم در یک جنگ تمام عیار اقتصادی قرار دارد، بنابراین می‌طلبد که جامعه متخصص و نخبه کشور برای برون‌رفت از مشکلات ناشی از آن تلاش کنند تا در این شرایط نامطلوبی که ایجاد شده، بیماران آسیب نبینند./

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha