چهارشنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۱:۳۷
کد خبر: 26639
سلامت نیوز : متخصصان جراحی ارتوپدی در اتریش ادعا كرده‌اند كه روش جراحی زانو موسوم به «High Tibial Osteotomy» یا (HTO) می‌تواند در درمان التهاب‌های مفصلی شدید نیز موثر باشد.

به گزارش ایسنا، این متخصصان معتقدند كه با استفاده از این روش نیاز به پیوند مفصلی در سنین كمتر و مراحل اولیه بیماری به میزان قابل توجهی كاهش پیدا می‌كند.

به گزارش سایت اینترنتی مدیكال نیوز، در حالی كه این روزها بیماری آرتریت (التهاب مفصلی) در بین جوانان شیوع بیشتری پیدا كرده، روش HTO می‌تواند از پیوندهای زانو در سنین پایین جلوگیری كند.

پزشكان می‌گویند التهاب مفصلی بر اثر وارد شدن آسیب به غضروف بروز می‌كند. برخلاف شكستگی‌های استخوانی، آسیب‌های غضروفی به خودی خود بهبود پیدا نمی‌كنند. در نتیجه این آسیب دیدگی موجب تغییر در شكل زانو می‌شود كه نتیجه آن پیشرفت بیشتر آرتریت و تشدید درد در بخش داخلی زانو است.

به گزارش ایسنا، شایع‌ترین نوع التهاب مفصل، التهاب استخوانی مفصلی است که در آن برجستگی‌های ریزی روی بخش استخوانی مفصل پدیدار می‌شود. این برآمدگی‌ها در رباط‌ها، وترها، و ماهیچه‌ها فرو رفته و ایجاد التهاب و تورم می‌کنند. روش فوق بویژه برای بیماران در گروه سنی 40 تا 50 سال مفید و كاربردی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha