در مشکل کم کاری تیروئید، برخی هورمون های مهم و حیاتی به قدرکافی تولید نمی شوند. عدم درمان این عارضه با مشکلاتی نظیر درد مفاصل، بیماری قلبی، چاقی، و ناباروری همراه است.

مواد خوراکی مفید برای افراد مبتلا به کم کاری تیروئید

سلامت نیوز:در مشکل کم کاری تیروئید، برخی هورمون های مهم و حیاتی به قدرکافی تولید نمی شوند. عدم درمان این عارضه با مشکلاتی نظیر درد مفاصل، بیماری قلبی، چاقی، و ناباروری همراه است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، علائم افراد مبتلا به کم کاری تیروئید شامل مواردی نظیر خستگی، خشکی پوست، نازک شدن تار موها، افسردگی، و درد عضلات است.

دلایل گوناگونی در پس این مشکل است که عبارتند از بیماری‌های خودایمنی، جراحی تیروئید، رادیوتراپی و مصرف برخی داروها.

مشکل کم کاری تیروئید در زنان شیوع بیشتری دارد و با رژیم غذایی نظیر مصرف میوه‌ها، روغن نارگیل، چای سبز، ماهی، و حبوبات قابل کنترل است. در ادامه به برخی مواد خوراکی مهم برای کنترل علائم این بیماری اشاره می‌شود.

ماهی

ماهی‌های چرب نظیر سالمون، تون و ساردینز مملو از اسیدهای چرب امگا ۳ هستند که موجب کاهش التهاب شده، به سیستم ایمنی بدن کمک کرده و ریسک بیماری قلبی را کاهش می‌دهند. بعلاوه ماهی منبع خوب سلنیوم است که عمدتاً در غده تیروئید جمع شده و به کاهش التهاب کمک می‌کند.

مغزیجات آجیلی

مغزیجات سرشار از سلنیوم غذایی بوده که به عملکرد بهتر تیروئید کمک می‌کنند.

غلات کامل

افراد مبتلا به کم کاری تیروئید دچار یبوست می‌شوند. غلات کامل نظیر نان، پاستا و برنج، سرشار از فیبر هستند که به مقابله با یبوست کمک می‌کنند.

لوبیا

لوبیا منبع غنی انرژی است که با احساس خستگی و ضعف در مشکل کم کاری تیروئید مقابله می‌کند. همچنین لوبیا سرشار از فیبر است که در صورت ابتلاء به یبوست بسیار مفید است.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha