عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: بیش از 95 درصد داروهای مورد نیاز در داخل تولید می‌شود و تنها تهیه چند درصد محدود داروی وارداتی مربوط به سرطان و بیماری ‌های خاص در شرایط تحریم با مشکل مواجه است.

95 درصد داروهای مورد نیاز در کشور تولید می شود

سلامت نیوز: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: بیش از 95 درصد داروهای مورد نیاز در داخل تولید می‌شود و تنها تهیه چند درصد محدود داروی وارداتی مربوط به سرطان و بیماری ‌های خاص در شرایط تحریم با مشکل مواجه است.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایرنا، بشیر خالقی  افزود: تلاش می شود تا داروهای بیماران خاص نیز تامین شود و این بیماران با کمترین مشکل مواجه شوند.


وی گفت: افزایش قیمت‌ ها که در پی بروز گسترش پدیده قاچاق در کشور به مشکلی برای جامعه تبدیل شده، تنها محدود به حوزه دارو نمی‌شود، بلکه در رابطه با سایر مواد غذایی و مایحتاج عمومی مردم نیز قابل مشاهده است.


وی اضافه کرد: وجود قاچاق در کشور اختلاف قیمت ایجاد کرده و در نهایت نیاز مردم را افزایش می‌دهد.
او اظهار کرد: جلوگیری از قاچاق تنها مربوط به یک یا دو ارگان نیست، بلکه باید تمام دستگاه ‌ها اعم از نیروی انتظامی و دادگستری دست به کار شده و با همکاری و افزایش نظارت و بازرسی‌ ها زمینه های قاچاق را در جامعه حذف کنند.
خالقی افزود: اکنون کشور به دلیل تحریم در جنگ تمام عیار اقتصادی قرار دارد، بنابراین انتظار از جامعه متخصص و نخبه تلاش بیشتر برای برون ‌رفت از این مرحله سخت اقتصادی است.


نماینده مردم خلخال و کوثر که در ترکیب هیات ایرانی در دیدار اخیر رییس مجلس با وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان حضور داشت در این باره نیز گفت: سطح روابط و مبادلات اقتصادی و تجاری ایران با این کشور همسایه افزایش می یابد.
وی بیان کرد: افزایش مراودات اقتصادی با جمهوری آذربایجان تا یک میلیارد دلار با اجرای طرح ها و پروژه های مشترک دو کشور پیش بینی شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha