سلامت نیوز : معاون پارلمانی وزارت بهداشت عنوان كرد: با توجه به فراهم بودن زمینه و امكانات لازم، می‌توانیم به قطب اول طب اسلامی در دنیا تبدیل شویم.

به گزارش ایسنا، دكتر رمضان محسنی پور در دومین جلسه هم اندیشی طب اسلامی اظهار كرد: با توجه به اینكه بسترهای لازم در حوزه طب اسلامی فراهم است دغدغه تحقیق و پژوهش هم به وجود آمده و وزارت بهداشت هم آماده ارائه همكاری لازم در خصوص پیشبرد برنامه‌های این حوزه است و هیچ بهانه‌ای برای عدم حصول دستاوردها و اهداف مربوطه وجود ندارد.

وی ادامه داد: بنابراین معتقد هستیم كه می‌توانیم با در دست داشتن منابع سرشار، افكار خلاق و توانمند، تعیین سرفصل‌های درسی دانشگاههای طبی را دست كم در حوزه كشورهای اسلامی به دست گرفته و پایه‌گذاری كنیم.

دكتر محسنی پور در خصوص ضرورت پرداختن به طب اسلامی اظهار كرد: اگر بنا باشد در حوزه‌های مختلف به پیشرفت‌هایی نائل شویم باید ابتدا در این رشته سرآمد باشیم. زمینه پرداختن به طب اسلامی از جمیع جهات در كشور فراهم شده است.

وی اضافه كرد: غالب اتفاقاتی كه در حوزه سلامت جهانی رخ داده است از لحاظ پرداختن به سلامت روح و روان و جسم، ریشه آن را می‌توان در آموزه‌های اسلامی جست. همین مسئله است كه بر ضرورت پرداخت به طب اسلامی نیز صحه می‌گذارد.

معاون پارلمانی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشكی در این هم اندیشی كه با حضور بخشی از فعالان حوزه طب اسلامی و سنتی برگزار شد، گفت: معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، فعالیت‌های موثری را در این حوزه آغاز كرده است. سرفصل جدایی در معاونت تحقیقات و فناوری به این منظور تعریف شده است و اعتبار خوبی نیز برای حمایت از پژوهشگران این عرصه در نظر گرفته شده است و معاونت تمام پروژه‌های تحقیقاتی ارائه شده را با فوریت و حساسیت مورد بررسی قرار می‌دهد و آمادگی همكاری با صاحبان پژوهش‌ها را برای به سرمنزل رساندن این تحقیقات خواهد داشت.

در ادامه دكتر سیدمهدی میرغضنفری، دبیركارگروه طب سنتی ستاد گیاهان دارویی و طب ایرانی درباره برگزاری این هم اندیشی عنوان كرد: این جلسه با همكاری ستاد گیاهان دارویی و طب ایرانی و دانشگاه علوم پزشكی تهران برگزار می‌شود. نخستین هم اندیشی طب اسلامی در سال گذشته برگزار شد. در طول این مدت با تمام اعضا و فعالان طب اسلامی ارتباط ایجاد شده و تمام نظرات مربوطه را جمع آوری كرده‌ایم.

وی ادامه داد: هدف این جلسه هم رسیدن به یك هماهنگی است چرا كه پراكندگی‌های نظرات مختلف در حیطه طب اسلامی با توجه به حساسیتش هم در تعریف واژه «طب»، و هم « اسلامی» وجود دارد. امید است با ارائه یك طرح جامع بتوانیم بازوی علمی قوی‌ای برای وزارت بهداشت باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha