سلامت نیوز : سرپرست مجتمع 29 شورای حل اختلاف ویژه امور جامعه پزشكی و سلامت تهران بزرگ با اشاره به گسترش فعالیت این شورای حل اختلاف گفت: حدود 63 تا 73 درصد پرونده‌های جرایم پزشكی طی سال گذشته به صلح و سازش ختم شد.

دكتر محمدرضا خردمند، معاون پشتیبانی سازمان نظام پزشكی در گفت‌وگو با  ایسنا با اشاره به فعالیت شوراهای حل اختلاف ویژه امور جامعه پزشكی و سلامت تحت عنوان مجتمع 29 شورای حل اختلاف در تهران بزرگ، گفت: این شورا از ابتدای سال گذشته در تهران تاسیس شد و در آغاز با سه شعبه و سه جلسه در هفته شروع به كار كرد و اكنون با 6 شعبه و 10 جلسه در هفته فعالیت می‌كند.

وی با بیان اینكه آمار صلح و سازش در شورای حل اختلاف ویژه جرایم پزشكی طی سال گذشته فوق‌العاده قابل توجه بود، ادامه داد: این آمار از 73 درصد در برخی ماه‌ها تا 63 درصد در ماه‌های دیگر متفاوت است. در صورتی كه این میزان در شعبه‌های دیگر به ندرت به 10 تا 20 درصد می‌رسد . بنابراین شورای حل اختلاف در زمینه مسایل مربوط به جامعه پزشكی از موفقیت فوق‌العاده‌ای برخوردار بوده است.

خردمند درباره بیشترین شكایت‌های صورت گرفته از پزشكان طی سال گذشته، گفت: به نظر می‌رسد بیشترین شكایات مربوط به مسایل ترمیمی، زیبایی و مداخلات این چنینی است. تزریق ژل، بوتاكس لیزر درمانی و ... از جمله این شكایت‌هاست.

وی ادامه داد: در اغلب این شكایت‌ها این مسایل از سوی كسانی كه به طور كامل تخصص ندارند انجام می‌شود و در نتیجه صدماتی متوجه مردم می‌شود و خود این افراد نیز گرفتار می‌شود. معمولا هر موردی كه با اقدامات جراحی بیشتر سر و كار داشته باشد و دستكاری در مورد بیمار بیشتر صورت گیرد، احتمال شكایت از آن بیشتر است. آمار ایران نیز مانند آمار جهانی از روندی خاص متابعت می‌كند.

خردمند در پایان گفت: در مجموع بیشتر شكایت‌ها مربوط به پزشكانی است كه در غیر رشته تخصصی خود وارد فعالیت می‌شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha