دوشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۴

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان خبر داد: آمار افراد مسموم ناشی از مصرف مشروبات الکلی دست ساز بانه به 21 نفر رسیده است. به گزارش تسنیم، به گفته سیامک واحدی، 2 نفر از مسموم شدگان در سنندج بستری هستند و از این 2 نفر یک نفر در حال سی پی آر (احیای قلبی ریوی) بوده و حال یک نفر دیگر نیز وخیم است و تحت مراقبت‌های ویژه است‌.

موج دوم مسمومیت با الکل تقلبی

سلامت نیوز:رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان خبر داد: آمار افراد مسموم ناشی از مصرف مشروبات الکلی دست ساز بانه به 21 نفر رسیده است. به گزارش تسنیم، به گفته سیامک واحدی، 2 نفر از مسموم شدگان در سنندج بستری هستند و از این 2 نفر یک نفر در حال سی پی آر (احیای قلبی ریوی) بوده و حال یک نفر دیگر نیز وخیم است و تحت مراقبت‌های ویژه است‌.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه ایران ،آرش رشیدی رئیس شبکه بهداشت و درمان بانه هم گفت: تاکنون 12 نفر دیالیز شدند و پنج نفر نیز با توجه به اینکه خطر ناشی از مسمومیت آنها رفع شده از بیمارستان ترخیص شدند.


مجید غریبانی رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اردبیل نیز آخرین آمار مسمومیت با مشروبات الکلی دست ساز را در مشگین‌شهر 57 نفر اعلام کرد و گفت: طبق آخرین بررسی‌ها امروز صبح تعداد افرادی که با مسمومیت الکلی به بیمارستان‌های استان مراجعه کردند به 57 نفر رسیده است. به گفته رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اردبیل، تلفات فوتی این واقعه به سه نفر رسیده که یک مورد آن مشکوک بوده و در دست بررسی است.


وی ادامه داد: این تعداد در چند روز گذشته به بیمارستان‌های اردبیل و مشگین‌شهر و یک نفر به بیمارستان بیله‌سوار مراجعه کرده‌اند که از این تعداد 41 نفر به وسیله دو دستگاه اتوبوس آمبولانس از مشگین‌شهر اعزام و از این تعداد اعزامی 14 نفر در دو بیمارستان بوعلی و امام خمینی(ره) اردبیل دیالیز قرار گرفتند.


هفته پیش در شهرستان بوکان استان آذربایجان غربی نیز 17 نفر بر اثر مصرف مشروبات الکی مسموم شدند و 2 نفر نیز فوت کردند. چهار روز پیش نیز محمدرضا قدیرزاده رئیس گروه مطالعات اعتیاد و سوءمصرف مواد و الکل سازمان پزشکی قانونی گفت: در دو هفته گذشته شاهد توزیع مشروبات الکلی مسموم در شمال غرب کشور بودیم که منجر به مرگ 8 نفرشد.

او با بیان اینکه «یک محموله از مشروبات الکلی حاوی متانول در آنجا توزیع شده است» افزود: شهریور و مهر امسال نیز شاهد فوت نزدیک به 100 نفر از مصرف‌کنندگان مشروبات الکلی تقلبی در کشور بودیم که عامل فوت اغلب آنها مسمومیت با متانول بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha