رییس سازمان اورژانس کشور با اعلام اینکه همه تلاش می‌کنند تا حوادث چهار شنبه آخر سال را به حد اقل برسانند گفت: استان تهران بالاترین میزان مصدومان در چهارشنبه پایان سال را دارد.

استان تهران بالاترین میزان مصدومان در چهارشنبه پایان سال را دارد

سلامت نیوز:رییس سازمان اورژانس کشور با اعلام اینکه همه تلاش می‌کنند تا حوادث چهار شنبه آخر سال را به حد اقل برسانند گفت: استان تهران بالاترین میزان مصدومان در چهارشنبه پایان سال را دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از میزان پیر حسین کولیوند رئیس اورژانس کشور در نشست خبری  برای حوادث چهارشنبه آخر سال ؛ اظهار کرد: همه ساله در ایام چهارشنبه آخر سال ما شاهد وقوع حوادث ناگواری برای مردم و به خصوص جوانان هستیم که بیشتر حوادث به دلیل تماس با ماده منفجره است که باعث سوختگی چشم، پوست می‌شود و به کم بینایی و حتی کم شنوایی می‌انجامد.

وی افزود: در چهارشنبه‌سوری سال گذشته بیشترین تعداد فوتی مربوط به استان‌های تهران، اردبیل، زنجان و کرج بوده است و متاسفانه در حوادث سال گذشته تعداد ۴ نفر فوت شدند و ۳ نوع معلولیت در افراد ایجاد شد.

کولیوند گفت: آموزش‌های پیشگیری از حوادث چهارشنبه آخر سال به وسیله سازمان اورژانس کشور از مهر امسال در مساجد و مدارس انجام شده است و در حال حاضر جلسات هماهنگی بین اورژانس کشور و سازمان‌های مربوطه برگزار می‌شود.

رئیس اورژانس کشور اظهار کرد: در حوادث چهارشنبه‌سوری ۱۴۴۷ مورد آسیب به دست و ۱۱۱۳ مورد آسیب به چشم داشتیم که ۴۱ درصد آسیب دیدگان در رده سنی جوانان بودند.

وی افزود: در حوادث چهارشنبه آخر سال گذشته استان تهران با ۹۰۰ مورد بیشترین و چهار محال بختیاری کمترین مراجعه به اورژانس و آسیب را داشته است و ۶۹ درصد از آسیب دیدگان از مواد محترقه استفاده کرده بودند و ۳۰ درصد از مصدومان جزو عابران پیاده بوده‌اند.

رئیس اورژانس کشور با بیان اینکه ۸۸ درصد از مصدومان حوادث سال گذشته آقایان بودند و ۴۱ درصد در رده سنی ۶ تا ۱۸ سال قرار داشتند، افزود: چشم، دست و اندام فوقانی بیشترین عضو آسیب دیده در حوادث چهار شنبه سوری سال گذشته بود و متاسفانه ۱ درصد از نیرو‌های امدادی در حوادث گذشته دچار مصدومیت شده‌اند.

وی افزود: تمام نیرو‌های نظارتی اورژانس در بیمارستان حاضر هستند و پزشکان باید بر اساس دستورالعمل ابلاغی در مراکز درمانی شیفت باشند.

کولیوند گفت: تمام بیمارستان‌ها مکلف هستند تا مصدومان حوادث چهارشنبه آخر سال را پذیرش کنند و افراد باید با بروز مصدومیت بدون خود درمانی به نزدیک‌ترین بیمارستان مراجعه کند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha