چهارشنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۲:۰۷
کد خبر: 26652

رئیس انجمن متخصصین پوست و مو ایران نسبت به بروز سرطان پوست، آفتاب سوختگی و ایجاد انواع لکهای صورت در اثر اشعه های ماوراء بنفش خورشید هشدار داد.

سلامت نیوز : رئیس انجمن متخصصین پوست و مو ایران نسبت به بروز سرطان پوست، آفتاب سوختگی و ایجاد انواع لکهای صورت در اثر اشعه های ماوراء بنفش خورشید هشدار داد.
دکتر محمد گلشنی در گفتگو با مهر اظهارداشت: اشعه خورشیدی حاوی اشعه UV یا همان ماوراءبنفش است که در همه ایام از سال برای پوست خطرناک است.

وی با اشاره به ویژگی پوست ایرانیها که همچون سایر کشورهای اروپایی روشن نیست، افزود: همین مسئله نکته مثبتی است که پوست ما ایرانیها را از خطرات اشعه ماوراءبنفش تا حدودی محفوظ می کند.

این متخصص پوست و مو همچنین از پوشش کامل ایرانیها به عنوان یکی از دیگر از مزیتهای مصون ماندن از خطرات تابش مستقیم اشعه آفتاب بر پوست نام برد و گفت: خورشید سه نوع اشعه A،B،C است که دو نوع A و B منجر به بروز سرطان پوست، آفتاب سوختگی و انواع لکها در پوست صورت می شود.

گلشنی همچنین از پیری زودرس پوست در بین افرادی که در تماس مستقیم با نور آفتاب قرار دارند، خبر داد و افزود: کشاورزان، باغبانان، ماهیگیران و کارگران ساختمانی از جمله گروههایی هستند که دچار چین و چروک زودرس شده و بیشتر در معرض سه نوع سرطان شایع پوست قرار دارند.

دبیر انجمن متخصصین پوست و مو ایران با تاکید بر استفاده از کرمهای ضد آفتاب برای جلوگیری از خطرات اشعه خورشید، گفت: استفاده از کرم ضد افتاب می بایست هر سه الی چهار ساعت تکرار شود.

وی همچنین بر استفاده از عینکهای آفتابی و کلاه های لبه دار در هنگام حضور در محیط باز تاکید کرد و افزود: پوستهای روشن زودتر و پوستهای سبزه و برنزه دیرتر به چین و چروک و پیری زودرس پوست دچار می‌شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha