چهارشنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۲:۰۹
کد خبر: 26653
سلامت نیوز : معاون درمان وزارت بهداشت با اعلام این كه آزمایشگاههای مرجع در 9 قطب كشوری ایجاد و استقرار یافته‌اند، خاطرنشان كرد: در برنامه پنج ساله توسعه به استقرار آزمایشگاههای مرجع در كلیه 46 دانشگاه پزشكی كشور تاكید شده است.

به گزارش ایسنا،‌ دكتر امامی رضوی در كنگره بین‌المللی ارتقای كیفیت خدمات آزمایشگاهی تشخیص پزشكی ایران سخن می‌گفت در راستای ارائه خدمات هرچه بهتر به مردم در این حوزه اظهار كرد: خدمات آزمایشگاهی در تمام سطوح در دسترس مردم قرار داده شده و در طرح پزشك خانواده و نظام ارجاع نیز با ایجاد آزمایشگاههای مناسب در مناطق شهری و روستایی خدمات خوبی به مردم ارائه می‌شود. در سطوح تخصصی بیمارستان‌ها هم آزمایشگاههای پیشرفته و مطابق استانداردهای دنیا در حال خدمت هستند و توسعه كیفی هم علاوه بر توسعه كمی به خوبی اتفاق افتاده و در حال تحقق است.

معاون درمان وزارت بهداشت در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به متخصصان علم آزمایشگاهی حاضر در این كنگره گفت: ما متخصصین بالینی بیش از خود شما به اهمیت كارتان واقفیم و خود را مدیون شما می‌دانیم چرا كه اگر در این بخش كیفیت ارتقا یابد، مطلوب جامعه كه تشخیص به موقع و درمان صحیح بیماری‌هاست محقق می‌شود.

وی ادامه داد: انتظار مردم این است كه اولا بیمار نشوند و اگر بیمار شدند با شناسایی و معالجه به هنگام، آلام ایشان التیام یابد و با سلامت كامل به دامان خانواده برگردند.

دكتر امامی رضوی، شكل گیری اقدامات موثر آزمایشگاه مرجع سلامت در سطح كشور را موثر خواند و افزود: اگر به دنبال كیفیت هستیم به این امر تنها با برگزاری اجلاس و نشست‌ها نمی‌رسیم. بلكه ارتقای كیفیت یك روند دائمی است و باید مستمر باشد.

وی درباره ارزشیابی آزمایشگاهها نیز گفت: ارزشیابی آزمایشگاهها كه سالهاست به خوبی انجام می‌شود با ایجاد برنامه و نظام اعتباربخشی كشوری به تدریج در حال نهادینه شدن بوده و پیشروتر از برنامه اعتباربخشی بیمارستان‌هاست.

معاون درمان وزارت بهداشت از تحولات مثبت سه سال اخیر در حوزه سلامت ابراز رضایت كرده و با اشاره به ادغام اداره امور آزمایشگاههای طبی در معاونت سلامت و آزمایشگاه رفرانس در ساختار وزارت بهداشت و تشكیل آزمایشگاه مرجع سلامت اظهار كرد: آزمایشگاه مرجع سلامت در دو سال اخیر ارتقای سطح یافته و به عنوان یكی از حوزه‌های اصلی وزارتی تعریف شده و می‌توان گفت كه از حوزه‌های موفق وزارت بوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha