سلامت نیوز : دبیرعلمی نهمین كنگره ارتقای كیفیت خدمات آزمایشگاهی تشخیص پزشكی عنوان كرد: تمامی آزمایشگاههای تشخیص طبی موظف به تبعیت از قانون استانداردسازی آزمایشگاههای تشخیص طبی و كنترل كیفیت هستند.

به گزارش  ایسنا، دكتر حسین بختیاری در حاشیه كنگره ارتقای كیفیت خدمات آزمایشگاهی تشخیص پزشكی عنوان كرد: در این كنگره به تمام مباحثی كه در آزمایشگاه تشخیص طبی مطرح است اعم از علمی، فنی و مدیریتی پرداخته می‌شود. هدف از برگزاری این كنگره این است كه در نهایت خدمات آزمایشگاهی با كیفیت بهتری به دست بیماران برسد.

وی درباره میزان رشد علم آزمایشگاهی در چند سال اخیر اظهار كرد: در حال حاضر نزدیك به پنج هزار آزمایشگاه تشخیص طبی در كشور داریم كه می‌توان گفت به لحاظ كمی در سطح قابل قبولی قرار داریم. به لحاظ كیفی، خود همین كنگره در طول این سالها كه برگزار شده است اثر مطلوبی بر ارتقای كیفیت خدمات آزمایشگاهی داشته است چرا كه با توجه به لزوم استاندارد سازی و كنترل كیفیت، تصمیماتی در خصوص كیفی سازی ارائه خدمات اتخاذ شد و نظرات كارشناسان و متخصصان به وزارت بهداشت منتقل شد.

وی ادامه داد: در حال حاضر قانون استاندارد سازی آزمایشگاههای تشخیص طبی و كنترل كیفیت تصویب شده است و تمام آزمایشگاهها موظف به تبعیت از این قانون هستند.

دكتر بختیاری در خصوص ناظران بر اجرای این قانون اظهار كرد: وزارت بهداشت و درمان، آزمایشگاه مرجع سلامت و انجمن‌های علمی، آزمایشگاهی بر اجرای قانون استانداردسازی آزمایشگاههای تشخیص طبی نظارت دارند.

وی اضافه كرد: در هر سه جنبه علمی، فنی و مدیریتی مباحث مربوط به آزمایشگاههای تشخیص طبی در سطح خوبی قرار گرفته‌ایم. زیرا آموزش‌های آكادمیك در دانشگاهها و كنگره‌ها با توجه به اینكه به تمام جوانب پرداخته است، رشد متوازنی ایجاد شده است. باید این نكته را هم در نظر گرفت كه كیفیت و ضرورت ارتقای آن یك موضوع همیشگی است و تلاش ما همواره باید در جهت توسعه آن مبذول شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha