چهارشنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۲:۱۰
کد خبر: 26655
سلامت نیوز : كارشناسان و متخصصان علوم اعصاب با بررسی آمار سازمان ملل هشدار دادند كه شمار زیادی از پناهندگان عراقی كه قربانی شكنجه یا نقص عضو شده‌اند در معرض خطر ابتلا به اختلالات مغزی و سیستم عصبی قرار دارند.

به گزارش  ایسنا، دكتر فرح متین از كارشناسان دانشگاه جان‌هاپكنیز در بالتیمور و عضو اكادمی نورولوژی آمریكا دراین ‌باره اظهار داشت: كارشناسان با استفاده از اطلاعات سازمان ملل در اردن به این نتایج دست یافته‌اند.

این اطلاعات حاكیست تاكنون اسامی 36 هزار و 953 پناهنده عراقی و متقاضی پناهندگی در اردن ثبت شده است و از این تعداد 7621 نفر در سال 2010 میلادی كمك‌های بهداشتی را دریافت كرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، به طور كلی 1295 پناهنده عراقی در حال حاضر به اختلالات مغزی و سیستم عصبی مبتلا هستند كه چهار درصد كل این پناهندگان را شامل می‌شوند و از این تعداد 10 درصد به نقص عضو نیز دچار هستند.

بعلاوه این بررسی‌ها نشان می‌دهد كه 5 درصد از پناهندگان مبتلا به اختلالات و مشكلات عصبی سابقه شكنجه نیز داشته‌اند. این آمار تاكید می‌كند كه این گروه از مردم بی‌گناه و درمانده به شدت نیازمند دریافت خدمات بهداشت عصبی و مدیریت بلندمدت بیماری‌های اعصاب و روان هستند.

این گزارش در نشست سالانه آكادمی نورولوژی آمریكا در هونولولو ارائه شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha