چهارشنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۲:۳۰
کد خبر: 26658

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای شهرداری تهران گفت: 6 ایستگاه سنجش آلودگی صدا و پنج ایستگاه سنجش آلودگی هوا تا پایان امسال در نقاط مختلف تهران نصب می‌شود.

سلامت نیوز : مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای شهرداری تهران گفت: 6 ایستگاه سنجش آلودگی صدا و پنج ایستگاه سنجش آلودگی هوا تا پایان امسال در نقاط مختلف تهران نصب می‌شود.
به گزارش مهر، یوسف رشیدی توسعه ایستگاه‌های سنجش آلودگی صدا و هوا را از اولویت‌های کاری شرکت کنترل کیفیت هوا شهرداری تهران در سال 90 دانست و افزود: تا کنون 25 ایستگاه سنجش آلودگی هوا در تهران راه‌اندازی شده است و تمام مناطق شهر تحت پوشش قرار گرفته‌اند اما با توجه به اینکه برخی از مناطق به بیش از یک ایستگاه نیاز دارند افزایش تعداد این ایستگاه‌ها را در دستور کار قرار دارد.

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای شهرداری تهران تصریح‌کرد: به زودی و تا پیش از نیمه اول سال، 5 ایستگاه سنجش آلودگی هوا در تهران نصب و راه‌اندازی خواهد شد.

وی ادامه داد: با راه‌اندازی این ایستگاه‌ها، شبکه سنجش آلودگی‌هوا تهران تکمیل می‌شود و نیاز به احداث ایستگاه جدیدی وجود نخواهد داشت.

رشیدی با اشاره به این‌که این ایستگاه‌ها با هدف تجزیه و تحلیل وضعیت آلودگی هوا و آلاینده‌های موجود در آن راه‌اندازی می‌شود و این قابلیت را دارند که میزان آلاینده‌ها را به طور مستمر اندازه‌گیری کنند، گفت: سنجش مداوم آلودگی هوا می‌تواند، عموم شهروندان را از شرایط بسیار آلوده و بحرانی آگاه کند و از سوی دیگر هرگونه تصمیم‌گیری مدیریتی به منظور کاهش آلودگی هوا در نهایت باید با بررسی اطلاعات در زمینه وضعیت آلودگی‌ها در یک دوره طولانی مدت صورت گیرد.

به گفته رشیدی، اطلاعات ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا هر 6 ساعت برای 300 مرکز از جمله استانداری تهران و سایر اعضای کمیته اضطرار ارسال می‌شود.

او تاکید کرد: پیش‌بینی آلودگی هوا می‌تواند به شهروندان تهرانی نیز در برنامه‌ریزی سفرهای درون شهری کمک کند، تا در صورت امکان از سفرهای غیرضروری در روزهایی که آلودگی هوا بیش از حد استاندارد است جلوگیری شود.

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای شهرداری تهران گفت: همچنین در برنامه‌های سال 89 نصب 6 ایستگاه سنجش آلودگی صدا در نقاط مختلف تهران پیش‌بینی شده است که تا پایان سال این ایستگاه ایجاد می‌شود.

رشیدی خاطرنشان کرد: عواملی مانند نزدیکی مناطق مسکونی به معابر پر رفت و آمد، وجود خودروهای فرسوده در سطح شهر، وجود کارگاه‌ها و ساخت و سازها، عبور خطوط پروازی از بالای سطح شهر، عبور خطوط ریلی از بعضی مناطق و بسیاری عوامل دیگر سبب شده که آلودگی صوتی به یکی از جدی‌ترین معضلات شهر تهران تبدیل شود.

او با بیان این که هر صدایی که سبب برهم خوردن آرامش شهروندان شود آلودگی صوتی است، گفت: مهم‌ترین منبع آلودگی صدا در تهران خودروها هستند که کاهش تردد خودروهای شخصی و افزایش سهم حمل و نقل عمومی می‌تواند تا حد قابل توجه‌ای از آلودگی صدا و هوا بکاهد.

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای شهرداری تهران اظهار کرد: امسال با توسعه این ایستگاه‌ها می‌توانیم بیش از پیش و بهتر از گذشته نسبت به سنجش مداوم آلودگی هوا و صدا اقدام کنیم و عموم شهروندان را از شرایط بسیار آلوده و بحرانی آگاه سازیم.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha