سلامت نیوز : رئیس انجمن جراحان ارتوپدی ایران گفت: تشخیص به موقع در رفتگیهای لگن در ساعات اولیه تولد نوزاد راه را بر درمانهای سخت بعدی می بندد.
به گزارش مهر، دکتر غلامعلی عکاشه با اعلام این مطلب افزود: با به کارگیری درمانهای غیر جراحی و یا جراحیهای سبک، پس از تشخیص اولیه، بیمار به سرانجام خوبی می رسد و در سنین بزرگسالی با مشکل مواجه نخواهد شد.

وی درباره ضرورت درمان سریع در رفتگی لگن گفت: اگر این معضل در کودکان شناسایی نشود و امر درمان به سنین بالاتر موکول شود، پروسه درمان دشوارتر خواهد بود. در هرحال با متدهای نوین جراحی، حل این مشکل امکان پذیر خواهد بود.
 
عکاشه ادامه داد: شکل ظاهری دررفتگی لگن کاملا مشهود است و با معاینات پزشک تشخیص داده می شود. حتی در بزرگسالی هم شکل "پا چمبری" در بیمارانی که به موقع درمان نشده اند کاملا مشخص و قابل شناسایی است.
 
رئیس انجمن جراحان ارتوپدی ایران، اختلالات شایع دیگر در اطفال را تفاوت طول دو پا و تشکیل نشدن سر استخوان در برخی کودکان برشمرد که با شیوه های نوین جراحی قابل درمان بوده و می توان طول پاهای نامساوی را مساوی کرد.
 
وی افزود: باید در زمان کودکی یا نوجوانی یعنی تا زمانی که رشد فرد متوقف نشده است برای معالجه و اصلاح آنها اقدام کرد.
 
این جراح ارتوپد بر لزوم روزآمدی متخصصین این حوزه برای اطلاع  و کاربست دقیق شیوه های نوین جراحی ارتوپدی تاکید و مهم ترین نتایج محافل علمی این رشته را انتقال تجربه های جدید از کشورهای دیگر به ایران و معرفی دستاوردهای متخصصان ایرانی به جراحان ارتوپد سراسر دنیا عنوان کرد.
 
انجمن جراحان ارتوپدی ایران در سال جاری سه کنگره مهم در رابطه با مسائل ارتوپدی اطفال، آرتروسکوپی شانه و نشست جامعه انجمن جراحان ارتوپد ایران را در شیراز، تبریز و تهران در دستور کار دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha