مصرف بیش ازحد و خودسرانه پودر پروتئین درباشگاه های ورزشی،باعث بیماری های مزمن مانند فشارخون و آسیب به کلیه می شود.

سلامت نیوز : مصرف بیش ازحد و خودسرانه پودر پروتئین درباشگاه های ورزشی،باعث بیماری های مزمن مانند فشارخون و آسیب به کلیه می شود.
مسعود کیمیاگر،متخصص تغذیه و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت:در باشگاه های ورزشی و در بین مربیان ورزشی عقاید غلطی درباره مصرف مواد غذایی بعد از ورزش وجود دارد که این تصورات هیچ پایه و مبنای علمی ندارند.

وی ادامه داد:مصرف نکردن آب و مواد شیرین و دارای نشاسته ازجمله این عقاید غلط است و برخلاف نظر مربیان استفاده از این مواد بعد از ورزش باعث افزایش وزن نمی شود.

این متخصص با بیان اینکه کار سیستم گوارش جذب مواد غذایی مستقل از ورزش است و تمرینات بدنی به هیچ صورت باعث جذب بیشتر این مواد نمی شود،افزود:دربعضی باشگاه ها هنگام انجام تمرینات ورزشی به ورزشکاران آب کرفس جهت لاغری و یا پروتئین جهت افزایش وزن داده می شود که این درست نیست و تأثیری برتناسب اندام افراد ندارد.

کیمیاگر گفت:مصرف یک قاشق غذاخوری یا 15 گرم از پودر پروتئین در روز می تواند برای افرادی که از کمبود وزن رنج می برند،مفید باشد؛اما مصرف خودسرانه و بیش ازحد این ماده عوارض خطرناکی را به دنبال دارد.

وی تصریح کرد:اورمی (افزایش سطح اوره خون)،مشکلات کلیوی و بیماری های مزمن مانند فشارخون از جمله این عوارض هستند و ورزشکاران باید پودر پروتئین را از داروخانه ها تهیه کنند؛ چراکه اکثر مواد پروتئینی که در باشگاه ها فروخته می شود،بدون مجوز وزارت بهداشت و ناسالم هستند.

کیمیاگر خاطرنشان کرد:نکته مهم دیگری که دربحث تغذیه و ورزش باید درنظر داشت عدم استفاده از مواد غذایی حداقل یک ساعت و نیم قبل از انجام حرکات ورزشی است که باعث افزایش کارایی و بهره وری از تمرینات می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • Mohammad ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۹
    5 2
    آيا مصرف پودر گياهي هركول براي افزايش بدن چطور است ؟ و همچنين عوارض هركول چه ميباشد ؟ باتشكر ...
  • مسعود ۱۶:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۸
    5 1
    چاقو در اشپزخانه خانه همه هست ایا نمیتونه خطرناک باشه ؟ مصرف مکمل های بدن سازی لارمه این ورزش است اما شرط و شروطی دارد : 1. اگر مشکل کلیه و مثانه و کبد چربی خون و اوره و.....دارید به هیچ وجه مصرف نکنید حتی به مقدار کم . 2.از اصل بودن مکمل ها بای اطمینان صد در صد داشته باشید . 3.مقدار مصرف بستگی به وزن شما و مدت تمرین ورزشی شما دارد 4.معمولا مصرف مکمل ها برای یک دوره دو یا سه ماهه است و بعد از ان بمدت 3 ماه نباید مصرف کرد . 5. افراط و تفریط بد است فکر نکنید اگر پود وی بیشتر مصرف کنید یا چربی سوز بیشتری بخورید پیشرفت بیشتری میکنید . 6.زیاد در بند مصرف حتمی این مواد مکمل بدنسازی نباشید در قدیم که سهراب سرابی 40 سال پیش بدن ارنولدی داشت مگر مکمل داشت ؟