سلامت نیوز :خونریزی چشم نوعی پارگی عروق ملتهمه و صلبیه چشم بوده كه عوامل متعددی همچون دیابت، افزایش فشار خون و ضربه چشم در ایجاد آن نقش دارند.
دكتر علیرضا رجعتی حقی فوق تخصص شبكیه و لیزر در گفتگو با باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: خونریزی چشم نوعی پارگی عروق ملتهمه و صلبیه چشم بوده كه در این حالت سفیدی یا همان صلبیه چشم پر از خون می شود كه عوامل متعددی در ایجاد آن نقش دارند.

وی تصریح كرد: پارگی عروق چشم ممكن است بر اثر ضربه به چشم، افزایش فشار چشم، بیماری های دیابت، اختلالات انعقادی (كمبود فاكتورهای انعقادی خون) و همچنین افزایش فشار خون ایجاد شود.

رجعتی حقی با اشاره به اینكه خونریزی چشم معمولا در بزرگسالان مشاهده می شود افزود: این عارضه در كودكان نیز بر اثر ضربه به چشم می تواند ایجاد شود.

این فوق تخصص خاطر نشان كرد: به طور معمول خونریزی چشم خطرناك نیست و با مراجعه به متخصص و به مرور زمان برطرف می شود.

رجعتی حقی به افرادی كه به بیماری دیابت مبتلا هستند و یا فشار خون بالایی دارند توصیه كرد و گفت: به این دسته از افراد توصیه می شود كه چشم های خود را از ضربه خوردن حفظ كنند و به صورت مرتب فشار و قند خون خود را كنترل نمایند و در نهایت افرادی كه اختلالات انعقادی دارند با انجام آزمایش های متعدد سعی در برطرف كردن این اختلال خود كنند تا دچار خونریزی چشم نشوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha