چهارشنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۳:۱۷
کد خبر: 26667
سلامت نیوز : عفونت HIV یكی از مهمترین عوامل تشدید كننده بیماری سل است؛به طوری كه این عفونت،خطر فعال شدن عفونت عادی یا نهفته سل را حدود شش برابر افزایش می دهد.
علی موسوی پناه،متخصص بیماری های عفونی درگفتگو با باشگاه خبرنگاران تصریح كرد:سل هنوز یكی از مهمترین عوامل مرگ و میر و ناخوشی در جهان است و هزینه های بسیار زیادی را به مردم و جامعه تحمیل می كند.

وی،با بیان اینكه در سال های اخیر بین هشت تا 10 میلیون مورد جدید سل در سال رخ داده است،افزود:اگرچه به طور نسبی موارد بروز سل در برخی از نقاط دنیا كاهش یافته،اما در برخی دیگر از نقاط به دلایل مختلف این بیماری نه تنها كاهش نیافته،بلكه موارد ابتلا به آن افزایش نیز یافته است.

موسوی پناه،با اشاره به اینكه همراهی دو بیماری ایدز و سل،یكی از دلایل افزایش عفونت سل در برخی از نقاط دنیا بوده است،‌تأكید كرد:‌در واقع عفونت HIV،یكی از مهمترین عوامل تشدید كننده بیماری سل است؛به طوری كه این عفونت،خطر فعال شدن عفونت عادی و نهفته سل را حدود شش برابر افزایش می دهد.

وی یادآور شد؛براساس آمارها نزدیك به 10 درصد كل موارد سل،همراه با عفونت HIV بوده كه این میزان درمقایسه با سال های قبل افزایش یافته است.

موسوی پناه،خاطرنشان كرد:با توجه به اینكه عفونت HIV موجب افزایش قابل توجه موارد سل به ویژه نوع مقاوم این بیماری در مناطق مختلف دنیا شده،لذا توجه بیشتر به كنترل و پیشگیری از این روند رو به رشد،بسیار ضروری است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha